۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۵۸۶۹۳
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی:

مسابقات بین المللی قرآن محلی برای هم اندیشی میان نخبگان قرآنی جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که برپایی مسابقات بین المللی قرآن منجر به گسترش دیپلماسی فرهنگی بر پایه و اساس قرآن می شود گفت: دور هم جمع شدن و هم اندیشی نخبگان قرآنی کشورهای اسلامی درحل و فصل مشکلات جهان اسلام بسیار تاثیرگذار است.
مسابقات قرآني ويژه طلاب و روحانيان حوزه‌هاي علميه استان مرکزي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، بهروز نعمتی با بیان این که برپایی مسابقات بین المللی قرآن کریم از جمله موضوعاتی است که مورد توجه مقام معظم رهبری و مسؤولان نظام جمهوری اسلامی است تصریح کرد: اهتمام سازمان اوقاف و امور خیریه در دعوت از قراء برجسته جهان اسلام بسیار قابل تقدیر است.

 

وی به توطئه جریان صهیونیستی، آمریکایی و انگلیسی برای ایجاد تفرقه و اختلاف در بین کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: مسابقات قرآن فرصت و ظرفیت مناسبی است که با طرح توطئه دشمنان در مسیر وحدت و همدلی جهان اسلام گام برداریم.

 

نعمتی تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر کشورهای اسلامی به اتحاد و همبستگی نیازدارند چرا که هر زمان امت اسلامی دچار تفرقه و اختلاف شدند لطمات جبران ناپذیری دیدند.

 

وی با اشاره به جنایت عربستان در یمن افزود: امروز متاسفانه عربستان به تحریک دشمنان در حالی که خود را مدعی دارالقرآن و دار المومنین دست به کشتار مسلمانان میزند، بنابراین مسابقات قرآن و رفت و آمدهای این چنینی می تواند منجر به خنثی شدن و از بین رفتن دسیسه دشمنان شود.

 

این نماینده مجلس تصریح کرد: در جای جای قرآن به وحدت و مودت و دوستی تاکید شده است و اینکه امروز در جهان اسلام شاهد گرفتاری و مشکلات هستیم به خاطر فاصله گرفتن از آموزه های قرآنی است./1325/د101/ی

ارسال نظرات