۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۵۹۰۵۸
در درس خارج مطرح شد؛

واکنش آیت الله مکارم به توطئه شوم تجزیه عراق و زیاده خواهی غرب برای بازدید از مراکز غیر هسته ای ایران

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در جلسه درس خارج خود نسبت به توطئه شوم دشمنان و آمریکا برای تجزیه عراق به سه دولت شیعه، سنی و کرد هشدار داد و بر لزوم هوشیاری عراقی ها در قبال این توطئه خطرناک تاکید کرد.
درس خارج فقه آيت الله مکارم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ با بیان روایتی از امیرمؤمنان(ع) به تبیین نکاتی مهم درباره مسائل اقتصادی و مشکلات امروز کشور پرداخت.
 
وی گذر از فراز و نشیب ها را در گرو پرهیز از تجملات و خرج های اضافی و بیهوده دانست و تصریح کرد: زندگی در شرایط خاص فعلی که دشمنان با ابزارهای مختلف به دنبال تضعیف ما هستند مشکلاتی دارد و باید با پرهیز از تجمل گرایی از این شرایط گذر کنیم.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حرف هایی که مخالفین و دشمنان جمهوری اسلامی می زنند این اظهارات را نگران کننده خواند و گفت: آنها می گویند بعد از این که بخواهیم مراکز اتمی را ببینیم باید به همه جا برویم و درب هیچ کجا نباید به روی ما بسته باشد!
 
این مرجع تقلید تصریح کرد: اداره زندگی که ساده باشد و در آن از تجملات خبری نباشد آسان است، اما زندگی تشریفاتی و پر زرق و برق را نمی شود به آسانی اداره کرد.
 
برای گذر از مشکلات باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم
وی با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی برای گذر از مشکلات، بیان کرد: دلیل این که برخی آلوده به رشوه می شوند، اجناس قاچاق وارد می کنند، زمین ها و کوه ها و جنگل ها را می گیرند چون حاضر به زندگی توأم با قناعت نیستند.
  
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود نصیحتی به مفتیان وهابی داشت و گفت: اینها چندی قبل به خاطر آبروریزی های داعش، برای رفع اتهام از خودشان کنگره بر ضد تکفیر در حجاز تشکیل دادند و تاکید کردند که تکفیر جایز نیست و خواستند حساب خود را از پیروانی مثل داعش و النصره جدا کنند.
 
توصیه ای به مفتیان وهابی/ به دامان اسلام بازگردید
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: ما گفتیم دارند اینها دارند به راه می آیند، اما چیزی نگذشت داستان یمن پیش آمد دیدیم اینها با هم مسابقه دادند در تکفیر یمنی ها و مفتی بزرگ عربستان فتوا داد که اینها کافر هستند.
 
این مرجع تقلید خطاب به مفتیان وهابی تصریح کرد: شما دیروز یک حرف می زدید و بر ضد تکفیر سخن می راندید امروز چه می گویید؛ سخن ما این است که دوران وهابیت تکفیری عمرش به سر آمده است.
 
وی گروه های تکفیری بی عقل و منطقی همچون داعش را ثمره شوم وهابیت دانست و بیان داشت: شکی در این مسأله نیست؛ شما اینها را رها کنید، به مسلمانان بپیوندید، ضد و نقیض گویی نکنید؛ دست دوستی به هم دهیم از تکفیر یکدیگر دست برداریم و در مقابل دشمنان ید واحده باشیم.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: یک روز کنگره ضد تکفیر تشکیل می دهید و روز دیگر حکم تکفیر مسلمانان یمن را صادر می کنید، بیایید آبرومندانه از تکفیری ها فاصله بگیرید و بدانیدهرچه در این جهت اصرار کنید آبرو ریزی بیشتر است، کاری کنید مسلمانان به هم خوشبین باشند.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ضمن دعا برای رفع مشکلات امت اسلام، تصریح کرد: امیدواریم با مسلمانان بجوشند، آثار اسلامی را تخریب نکنند و بدانند دوران جاهلیت و تعصبات گذشته است.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به گزارش ها و اخباری که درباره تخریب آثار مختلف اسلامی از سوی داعش منتشر شده است، اضافه کرد: داعش چقدر آثار اسلامی را تخریب کرده است؛ اینها همچنین در جنایتی جدید که تصاویر آن نیز منتشر شده به نحو وحشیانه ای چندین نفر را با بلوک سیمانی به قتل رساندند، این جنایات در تاریخ سابقه نداشته است.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به توطئه شوم تجزیه عراق هشدار داد و تاکید کرد: ثمره این کار تشکیل سه دولت ضعیف شیعه، سنی و کرد به جای یک دولت قوی و متحد است، ما باید عاقل باشیم و اسیر توطئه و نقشه شوم دشمنان نشویم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات