۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۵۹۹۲۶
استاد حوزه و دانشگاه:

حفظ سلامت جامعه در گرو ترویج فرهنگ نماز خوانی است

خبرگزاری رسا- استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نماز بهترین راه و وسیله بندگی است، گفت: ترویج فرهنگ نماز خوانی، جامعه را در برابر ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی مصون می دارد.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام مهدی خوشرو، دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بهشهر امروز در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان گفت: توجه به نماز و اقامه آن در عرصه های مختلف جامعه از مسائلی است که باید با برنامه ریزی درست در این رابطه وارد شویم و همه مدیران دغدغه امر نماز داتشه باشند.

 

وی با بیان این که خیر و سعادت ما در اقامه نماز و عمل به آنچه خداوند در قرآن و عترت به آن دستور داده و سفارش شده است، افزود: انحراف از این مسأله موجب ایجاد خسارت های جبران ناپذیر بر جامعه اجتماعی و فردی می شود.

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بهشهر گفت: همانطور که بارها از تریبون های مختلف اعلام شد و دستور اسلام نیز همین است، نماز خواندن انسان را به خدا نزدیک و جامعه را به سوی خیر و سعادتمندی سوق می دهد که باید در این امر با تلاش بیشتری وارد شده و دغدغه داشته باشیم.

 

وی با بیان این که در نماز حکمت‌های زیادی نهفته است، ادامه داد: همه فرایض دینی و توصیه‌های الهی برای مردم مفید بوده و راه سعادت را به روی انسان می‌گشاید، اما برای اینکه در مسیر الهی قدم برداشته شود ابتدا باید تکالیف واجب به ویژه نماز را مورد توجه قرار داد.  

 

حجت الاسلام خوشرو با اشاره به این که نماز تنها وسیله برای ارتباط معنوی با خداوند متعال است، تصریح کرد: یکی از وسایل سکونت خاطر و آرامش باطنی در انسان‌ها ازدواج و ذکر و یاد خداوند است.  

 

وی با تاکید بر این که بهترین لحظات عمر انسان در هر شرایط و زمانی لحظه در یاد و ذکر خدا بودن است، ادامه داد: با انجام واجبات الهی و نماز، زنگار از قلب انسان‌ها زدوده و لطافت و پاکی و محبوبیت جای آن را می‌گیرد که این امر به دلیل حسنات این فریضه است.  

 

حجت الاسلام خوشرو ادامه داد: احیای نماز در خانه و جامعه از موضوعات محوری در جامعه است که در هدایت نسل جوان نقش مؤثری دارد و باید در این راستا با استفاده و بهره مندی از شیوه های تشویقی در راستای ترویج نماز تلاش کنیم.

 

وی با تاکید بر نهادینه کردن و ترویج نماز در جامعه یادآور شد: همه مسؤولان باید در جامعه به امر نماز توجه جدی داشته و برنامه ریزی مناسبی برای فضاسازی نمازخانه ها در ادارات، ایجاد نمازخانه های بین راهی و فراهم کردن امکانات  لازم برای اقامه نماز جماعت در جامعه انجام دهند.

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بهشهر گفت: انسان برای بندگی کردن خلق شده است و نماز بهترین راه و وسیله بندگی کردن است که باید در این رابطه با خلوص عمل وارد شده و بدانیم برترین نوع عبادت، نماز است و سیره ائمه اطهار(ع) بهترین شیوه نامه زندگی امروز برای رهایی از جهل و گمراهی در جامعه است.

 

حجت الاسلام خوشرو افزود: ترویج فرهنگ نماز باید از مدارس، دوران کودکی و نونهالی فرزندان آغاز شود تا با آشنا کردن خانواده ها با مسایل دین و مبانی مکتب اسلام بتوانیم نقشه های شومی که دشمنان برای جوانان، نوجوانان و خانواده های ما کشیده اند را خنثی کنیم./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات