۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۶۰۰۹۸
رییس‌جمهور ونزوئلا:

تحریم اتحادیه اروپا علیه روسیه خودزنی است

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور ونزوئلا ضمن انتقاد از مواضع خصمانه اتحادیه اروپا نسبت به روسیه اعلام کرد که اعمال تحریم علیه این کشور اوراسیایی اقدام علیه خود است.
نيکلاس مادورو رييس جمهور ونزوئلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیکلاس مادورو، رییس‌جمهور ونزوئلا که برای شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد روز پیروزی در مسکو به سر می‌برد روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه روسی راشا تودی اعلام کرد که اتحادیه اروپا با اتخاذ موضعی خصمانه در مقابل این کشور اوراسیایی در واقع علیه خود اقدام می‌کند.

 

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که اروپا علیه خود عمل می‌کند؛ با پستی برخی از رهبران، کسانی که بیشتر از همه می‌بازند خودشان هستند.

 

مادورو در رابطه با رژه‌ای که به مناسبت هفتادمین سالگرد پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی در دومین جنگ جهانی برگزار شد اذعان داشت: ملت روسیه بود که پشت آلمان نازی را شکست و پیام بزرگ چنین مراسمی این است که جوانان نقش ساخت دنیایی دیگر را بر عهده دارند زیرا تاریخ بزرگ هنوز در حال شکل‌گیری است.

 

رییس‌جمهور ونزوئلا همچنین ایالات متحده آمریکا را به سخت کردن مسیر طبیعی روسیه محکوم کرد زیرا این کشور اوراسیایی در حال رشد می‌باشد و در قرن بیست و یکم به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ به حساب می‌آید.

 

وی در ادامه افزود واشنگتن همیشه به یک دشمن نیاز دارد، در حال حاضر یک هیولا ساخته‌اند و آن تروریسم جهان می‌باشد.

 

مادورو با کنایه اذعان داشت که آمریکا با ماموریت رهبری جهان به دنیا آمده و یک نزدیک‌بینی بسیار بزرگ در رهبری کنونی غرب وجود دارد.  

 

رییس‌جمهور این کشور آمریکای جنوبی به عنوان مثال تصریح کرد که آمریکا پس از 5 دهه بار دیگر روابط دیپلماتیک خود با کوبا را از سر گرفته و به این نتیجه رسیده که تحریم شکست خورده است.

 

در 17 دسامبر 2014 (26 آذر 93)، کوبا و آمریکا آغاز روند عادی‌سازی روابط دیپلماتیک خود را پس از نیم قرن اختلاف به علت پیروزی انقلاب کوبا در 1 ژانویه 1959 (11 دی 1337) اعلام کردند.

 

نیکلاس مادورو پیرامون حکم اجرایی باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا علیه ونزوئلا اظهار داشت که چنین حکمی یک اقدام نامتناسب می‌باشد که سعی دارد به وسیله آن، این کشور بولیواری را تهدید کند.

 

اوباما در 9 مارس 2015 (18 اسفند 93) از طریق حکمی اجرایی دستور دارد تحریم‌هایی را علیه مقامات ونزوئلا اعمال کنند و این کشور را یک تهدید برای امنیت ملی خاک آمریکا توصیف کرد.

 

رییس‌جمهور این کشور آمریکای لاتینی نیز اعلام کرد که یک همبستگی جمعی در برابر حکم مذکور وجود دارد زیرا طی این اقدام، تمام جهان همبستگی و همدلی خود را با ملت ونزوئلا ابراز کردند./994/ب102/د

ارسال نظرات