۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۶۰۷۳۶
نماینده ولی فقیه در استان البرز:

ستاد بازسازی عتبات عالیات، نقش مهمی در گسترش فرهنگ اهل بیت دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات در ترویج معارف الهی و فرهنگ اهل بیت نقش سازنده ای دارد.
ستاد بازسازی عتبات عالیات، نقش مهمی در گسترش فرهنگ اهل بیت دارد ستاد بازسازی عتبات عالیات، نقش مهمی در گسترش فرهنگ اهل بیت دارد ستاد بازسازی عتبات عالیات، نقش مهمی در گسترش فرهنگ اهل بیت دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز، در همایش کشوری ستاد بازسازی عتبات عالیات 8 استان کشور که ظهر امروز در محل دشت بهشت مشگین دشت برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع)، گفت: امام موسی کاظم(ع) امام مظلومی بود که در دوران پر از خفقان و فشارهای ظلم و ستم، توانست شاگردان ویژه ای را تربیت کند و مکتب فکری او علم و تقوا و حراست از جامعه اسلامی بود.

 

وی ادامه داد: امام موسی کاظم(ره) رهبری و ارشاد علمی و فکری مردم زمانه خود را به دست گرفت و در دوران امامت خویش وظیفه امامت را به به نحو شایسته ای انجام داد.

 

امام جمعه کرج به جایگاه امامت در زیارت جامعه کبیره پرداخت و عنوان داشت: «قَادَةَ الْأُمَم» رهبران امت ها و حضرات معصومان هستند همچنین حافظ و نگهدارنده دین اسلام بوده که نقشه راه را برای انسان ها ترسیم و از آنان دستگیری می کنند.

 

وی افزود: «قَادَةَ الْأُمَم» شامل همه امت ها و گروه ها می باشد و منحصر به گروه خاصی نیست از این رو رهبران و هدایتگران انسان ها، واسطه فیض در عالم تکوین و نیز در عالم تشریع می باشند بر این اساس هر حیاتی در عالم وجود به واسطه امام معصوم است.

 

نماینده ولی فقیه در البرز اظهار داشت: اهل بیت برای ابلاغ دین و هدایت انسان ها، تا پای جان پیش رفتند و مصیبت ها یی را متحمل شدند و لحظه ای از رسالت خود کناره گیری نکردند از این رو عنایت و دستگیری آنان تنها منحصر به دوران حیاتشان نیست بلکه بعد از حیات را هم شامل می شود چرا که معصومین چراغ هدات هستند.

 

وی عنوان داشت: اهداف مقدسه ائمه معصومان، مراکز فرهنگی و نشر و توسعه معارف الهی است چرا که چراغ های هدایت جامعه بشری، به شمار می روند.

 

امام جمعه کرج افزود: در اربعین حسینی بارگاه امام حسین(ع)  مرکز عالم شده و همه دل ها متوجه خدمت کردن به این بارگاه نورانی می شود و این خود آثار و برکات بسیار زیادی دارد که یکی از آنها بازسازی وگسترش ظاهری است و آثار معنوی نیز خواهد داشت.

 

وی اظهار داشت: مسوولان ستاد بازسازی عتبات عالیات از هشت استان کشور به این همایش آمده اند، کار را نباید کوچک گرفت زیرا کار مهم و ارزشمندی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود: کشور ایران کار بازسازی عتبات عالیات را بر عهده گرفته است و این اقدام نوعی صدور انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ اهل بیت در جهت آرمان ها و اهداف عالیه معصومان است.

 

وی تاکید کرد: بازسازی عتبات عالیات یکی از مصادیق عمل صالح می باشد و افراد فعال در این مجموعه نیز خالصانه و بدون قانون نانوشته ای وارد این سیستم شده اند و فعالیت می کنند از این رو توسعه کمی و کیفی این مهم باید حائز اهمیت باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در پایان خاطرنشان کرد: فرایند بازسازی باید به صورت مستمر و مدیریت شده ادامه پیدا کند و در عین حال باید مراقب آسیب ها و صدمات بود و آنها را آسیب شناسی کرد و با ارائه گزارش های درست اعتماد مردم را حفظ کرد

 

گفتنی است، در این گردهمایی منطقه ای ستاد بازسازی عتبات عالیات 8 استان کشور، نمایندگان استان های البرز، اصفهان، گلستان، قم، تهران، سمنان، مازندران، گیلان و البرز حضور داشتند./801/پ202/ب4

ارسال نظرات