۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۶۰۹۲۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

سیره اهل بیت بهترین الگو برای تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است، افزود: باید در راستای این مسیر ارزشمند قرار گیریم که زمینه تحقق سبک زندگی اسلامی و نهادینه سازی تعالیم والای دینی می شود.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم شهادت امام موسی کاظم(ع) با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت این امام همام، گفت: یکی از اصول و مسائل مهمی که همه ائمه معصومین(ع) بر آن دقت دقت داشتند و شیوه کاری خود قرار می دادند برنامه ریزی و مدیریت کارآمد بود.


امام جمعه چمستان افزود: ائمه معصومین(ع) مدیریت پیشبرنده و حکیمانه در امور شیعیان داشته و در راستای برخورد با نظام و حاکمیت ظالم و غاصب گام برمی داشتند.


وی خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) گاهی اقداماتی انجام می دادند که سبب شگفتی و تعجب خواص از دوستان و برجستگان می شد.


حجت الاسلام جباری با اشاره به این که اهل بیت معصومین(ع)  گاهی به اقتضای شرایط و مصالح برخوردهای دوگانه و متفاوت انجام می دادند، ادامه داد: به عنوان نمونه امام موسی کاظم (ع) دوستان و شیعیان خود را دعوت به مبارزه منفی فرمود تا شیوه موضع سلبی و منفی را در برخورد با هارون الرشید ملعون اتخاذ کند.


استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: این رویکرد امام به این معنا بود که هیچ شیعه ای با حکومت و دستگاه ظلم همکاری نکند و مناصب حکومتی را برعهده نگیرند و اگر کسی مسؤولیتی دارد استعفا دهد تا با این رفتار منفی مخالفت و بغض خود را به حکومت ظلم و جور نشان دهند.


امام جمعه چمستان گفت: این اقدام از طرفی زمینه فرصت نیروسازی و ساختن عناصر مؤمن و معتقد و مدافع امامت ایجاد می شد به طوری که این موضوع سبب می شود همین امام کاظم(ع) به علی بن یقطین وزیر هارون الرشید که از شیعیان مخلص است امر می کند تو باید در منصب وزارت حضور داشته باشید که او چند بار به سبب آسیب ندیدن ایمانش از امام تقاضا کرد از وزارت استعفا دهد ولی امام نه تنها نپذیرفت بلکه به ایشان فرمود با بودن تو در دستگاه هارون الرشید برادرانت احساس امنیت و قدرت می کنند.


وی با تاکید بر این که حرکت در راستای سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) زمینه ساز سعادت و تعالی می شود، بیان داشت: باید سیره نورانی این بزرگواران را به نحوی شایسته در برنامه های زندگی خود اجرایی کنیم.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است، افزود: باید در راستای این مسیر ارزشمند  قرار گیریم که زمینه تحقق  سبک زندگی اسلامی و نهادینه سازی تعالیم والای دینی می شود.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که داشته ها و نعمت های ارزشمندی داریم که باید از آن بهره گیری کنیم، خاطرنشان کرد: اهل بیت معصومین(ع) به عنوان سرمایه های گرانقدری برای ما هستند که باید سیره آن بزرگواران را در برنامه های خود وارد کنیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات