۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۲۶۱۰۶۰
آیت الله محفوظی:

آیت الله بهجت به معنای واقعی کلمه عالم عامل بود/ برخی در حوزه از سهم امام می خورند و کتاب علیه تشیع می نویسند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله محفوظی با بیان این که حضرت آیت الله بهجت در زمان حیاتش چهره ای ناشناخته بود، گفت: سال ها باید بگذرد تا افرادی همانند آیت الله بهجت شناخته شوند، این مرجع تقلید فردی عالم، عارف و عامل به دانسته هایش بود و با تزکیه نفس و خودسازی نفس خود را حق کرد.
مراسم بزرگداشت آيت الله بهجت در مسجد اعظم قم آيت الله محفوظي
مراسم بزرگداشت آيت الله بهجت در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس محفوظی استاد اخلاق حوزه علمیه قم و از شاگردان حضرت آیت الله بهجت پنج شنبه شب در مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد ارتحال این عالم پرهیزگار و فقیه والامقام که با حضور مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: گفت: آن چه که در کنار فراگیری علم اهمیت ویژه ای دارد عمل بر اساس دانسته ها است، انسان باید عالم عامل باشد.


وی افزود: گاهی انسان ها عالم هستند اما از چیزهایی که آنان را از معرفت حق خارج می کند غفلت دارند، به عنوان مثال شخصی که زمانی در حوزه علمیه درس می خوانده کتابی به نام اسرار هزار ساله بر علیه شیعیان نوشته است که امام خمینی(ره) در رد ادعاهای آن نویسنده، کتابی به نام کشف اسرار را به رشته تحریر در آوردند.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که عمل به دانسته ها انسان را تا عرش اعلی بالا می برد، اظهار داشت: زمانی که انسان به علم خود عمل کند از فرشتگان نیز بالاتر می رود، عمل به علم نفس انسان را مؤثر و قدسی می کند؛ اگر انسان به دانسته هایش عمل کند به جایی می رسد که تصورش را هم نمی تواند بکند.


وی ادامه داد: اگر اولیای الهی و بزرگان دارای کراماتی هستند به دلیل عمل کردن به علم شان است، کسانی که در وادی اولیای الهی نیستند هیچگاه نمی توانند آن ها را درک کنند که چه کراماتی دارند و حتی گاهی تصور می کنند که برخی از کرامات علما خیالی و داستان است.


آیت الله محفوظی با بیان این که انسان می تواند به جایی برسد که غیر از خداوند را نبیند، ابراز داشت: انسان بدون عمل با وجود پرده ها بر چشمانش نمی تواند حقایق را ببیند اما اگر انسان در کنار علم عمل و تقوا داشته باشد پرده ها کنار می رود.


عضو جامعه مدرسین عنوان کرد: متأسفانه کسانی در حوزه علمیه از سهم امام می خورند اما علیه تشیع کتاب می نویسند، این گونه رفتارها نتیجه داشتن علم و عمل نکردن است؛ عالمان باید بدانند که چه چیزهایی آنان را از مسیر و معرفت حق خارج می کند.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسان ها باید به یقین و باور برسند که قیامت و حساب و کتابی وجود دارد تا از انجام کارهایی همانند زیرمیزی گرفتن، ضایع کردن حقوق جامعه و دیگر گناهان دست بردارند، چگونه برخی به خودشان اجازه می دهند تا اموال شیعیان اهل بیت(ع) را اختلاس کنند و به خارج از کشور ببرند.


وی اضافه کرد: درهم و دینار و ریاست اسباب بازی است، انسان نباید به وسیله آنها مست شود؛ در روایات آمده است که انسان ها باید از مستی مال، قدرت، علم و مدح و ثنا پرهیز کنند، متأسفانه امروزه برخی درگیر القاب خود هستند.


آیت الله محفوظی با بیان این که حضرت آیت الله بهجت در زمان حیاتش چهره ای ناشناخته بود، گفت: سال ها باید بگذرد تا افرادی همانند آیت الله بهجت شناخته شوند، این مرجع تقلید فردی عالم، عارف و عامل به دانسته هایش بود و با تزکیه نفس و خودسازی نفس خود را حق کرد.


وی افزود: متأسفانه گاهی شنیده می شود که آیت الله بهجت از علمیت کافی برای مرجعیت برخوردار نبودند، این سخن کاملا غلط است کسانی که چنین سخنانی را مطرح می کنند چگونه می توانند در قیامت جواب خداوند را بدهند؛ حضرت آیت الله بهجت به اندازه ای بر کتب و روایات تسلط داشتند که در زمان پاسخ به مسائل شرعی نیاز به رجوع به کتاب ها نداشتند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات