۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۲۶۱۰۸۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

آمریکا به دنبال گسترش سلطه شوم خود در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران به تحلیل حمله رژیم سعودی به یمن پرداخت و گفت: نظام سلطه به سردمداری آمریکا و صهیونیزم در راستای ایجاد دهکده جهانی با محوریت غرب به‏ویژه آمریکای می‏رود تا با تجزیه کشورهای اسلامی، سلطه شوم خود را در منطقه گسترش بدهد.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور امروز در نشست فعالان سیاسی مذهبی بخش گتاب بابل به تحلیل حمله رژیم سعودی به یمن پرداخت و گفت: نظام سلطه به سردمداری آمریکا و صهیونیزم در راستای ایجاد دهکده جهانی با محوریت غرب به‏ویژه آمریکای می‏رود تا با تجزیه کشورهای اسلامی، سلطه شوم خود را در منطقه گسترش بدهد.

 

وی افزود: این با نگاهی به حوادث و تحولات جهانی به‏ ویژه در منطقه آسیای جنوب غربی و کشورهای اسلامی به خصوص در منطقه خاورمیانه به‏خوبی قابل فهم است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که آمریکا و استکبار بین الملل تقابل بین بیداری اسلامی و طرح های آمریکایی صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: پنج سال گذشته با وقوع تحولات بیداری اسلامی و با خروش قدرت ملتهای مظلوم حیات ظلم و ستم و سلطه در کشورهای اسلامی در حال خاتمه پیدا کردن است و به همین دلیل آنها در صدد اجرای طرحی برای عدم شکل گیری این بیداری هستند.

 

وی ادامه داد: به‏لحاظ تاریخی حساسیت ویژه‏ای برای هر دو جبهه نظام سلطه و اراده ملت ها به‏وجود آورده است و لذا راهبرد سران استکبار و نوکرانشان در منطقه تشدید تنش ها، رقابت های مرموزو درگیری‏ها است.

 

حجت الاسلام تقی پور نقش گروهک های تکفیری را در پیشبرد اهداف استکبار و جلوگیری از بیداری اسلامی مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: جنگ های خشونت‏بار و گسترش دامنه تروریسم تحت پوشش نزاع ها و حساسیت های قومی و مذهبی، جریان پلشت و خطرناک تکفیر و داعش از همین منظر دیده می‏شود که اهداف استکبار را برای خاورمیانه جدید آمریکایی تسهیل کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: تجزیه و تکه‏پاره‏کردن کشورهای اسلامی و تبدیل آن‏ها به جزایری بی‏خاصیت، ضعیف و وابسته مرحله بعدی اجرای نقشه و توطئه های استکبار جهانی برای کشورهای مهم اسلامی در منطقه است.

 

عضو شورای حوزه علمیه بابل با بیان این که طرح خاورمیانه جدید آمریکا نخستین بار از سوی وزیر امورخارجه آمریکا مطرح شد، گفت: طرح خاورمیانه جدید که از سوی رایس وزیر امور خارجه دولت جورج بوش، در سال 2005 مطرح شد را باید از طرح‏های نو استعماری دانست که به‏دنبال ایجاد جنگ های جدید در شرق و حضور نظامی استعمارگران غربی در این منطقه است.

 

وی اظهار داشت: ایجاد تغییرات گسترده جغرافیایی در کشورهای اسلامی و عربی غرب آسیا و شمال آفریقا که با تجزیه بسیاری از کشورها و ایجاد تعدادی کشور قومی جدید همراه است را باید هدف طرح خاورمیانه جدید دانست که البته هدف اصلی از اجرای طرح خاورمیانه جدید، تأمین امنیت اسرائیل و تثبیت حضور آمریکا در منطقه است.

 

حجت الاسلام تقی پور مرحله سوم طرح آمریکا برای کشورهای اسلامی منطقه را هژمونی و تعریف جدید از این کشورها بیان و تاکید کرد: براساس این طرح، قومیت‏های مختلف به هم متصل شده و از سیطره کشورهای دیگر خارج و کشور جدیدی را پایه‏گذاری می‏کنند و تجزیه کشورهای بزرگی همچون عراق، سوریه، عربستان، یمن، ایران و حتی مصر آرزویی است که در ذهن سران استکبار سال ها است که پرورانده می‏شود.

 

وی افزود: جدایی بخش‏هایی از ایران، ترکیه، عراق و سوریه برای تشکیل کشور کردستان، تقسیم کشور عراق به سه بخش قومی، تقسیم عربستان به سه بخش، تقسیم ایران به سه بخش از پیامد بارز این طرح است.

 

امام جمعه گتاب بابل، حمله عربستان به کشور یمن و تغییرات گسترده در دولت این کشور را در راستای اجرای این طرح آمریکایی صهیونیستی بیان و تصریح کرد: افزایش نارضایتی از خاندان حاکم را باید زمینه‏ساز سرنگونی دولت آل سعود و تجزیه عربستان دانست که مجری آن، شاهزادگان نادان و قدرت‏طلب آل‏سعود که از ناکارآمدی پادشاهان عربستان و پدران خود سوءاستفاده می‏کنند، است.

 

وی ادامه داد: رویدادهای مانند حمله عربستان به یمن، سکوت همه کشورهای عربی و اسلامی در مقابل حملات عربستان به یمن، تلاش ترکیه برای سرنگونی دولت بشار اسد با حمایت همه‏جانبه از تروریست‏های سوریه، تلاش آمریکا و برخی دست‏نشانده‏های منطقه‏ای برای تجزیه عراق نشان می‏دهد که طرح خاورمیانه جدید هم‏چنان در اولویت راهبردی دولت آمریکا قرار دارد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات