۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۶۲۵۰۴
خطیب نماز جمعه بجنورد:

پذیرش بازرسی از مراکز نظامی در توافق هسته ای اوج ذلت پذیری است

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه بجنورد گفت: پذیرش بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای ایران در توافق جامع هسته ای، مصداق بارز ذلت پذیری بوده و ملت مسلمان، این اجازه را نمی دهد.
حجت الاسلام ابوالفضلي - امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، امام جمعه موقت بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با یادآوری بیانات چند روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع پاسداران دانشگاه امام حسین(ع)، افزود: رهبری در چند سخنرانی اخیر خود در جمع مسؤولان مختلف، بیاناتی روشن و جهت دار را مطرح کرده اند که می بایست مورد توجه مسؤولان و متولیان امر قرار گیرد.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی ها همانند دیدبانی که بر بلندی ایستاده و مسائل و خطرات را رصد می کند، مسائل مختلف منطقه ای و جهانی در رابطه با نظام جمهوری اسلامی را رصد کرده و هشدارها و راهنمایی های لازم را به متولیان می دهند.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی با بیان این که در سخنرانی اخیر نیز معظم له پیرامون مذاکرات هسته ای و نقشه های دشمنان برای ایجاد جنگ های نیابتی در پشت مرزهای ایران هشدارهای لازم را دادند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ضمن حمایت دوباره از مذاکره کنندگان هسته ای ایران، بار دیگر خطوط قرمز موجود در این عرصه را گوشزد کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبری فرمودند دفاع از دانشمندان هسته ای و عدم اجازه بازدید از مراکز نظامی ایران از خطوط قرمز کشور به شمار می روند و باید مذاکره کنندگان هسته ای ایران آنها را به طور جدی مد نظر داشته باشند.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی تصریح کرد: در واقع پذیرش بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای ایران در توافق جامع هسته ای، مصداق بارز ذلت پذیری بوده و ملت مسلمان ایران این اجازه را نمی دهند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تا زمانی از مذاکرات هسته ای حمایت می کنند که مسأله هسته ای باعث ذلت ملت نشود و اگر زمانی این مذاکرات به سمتی برود که نتیجه آن عبور و مرور غربی ها در مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای شود، آن گاه ملت ایران فریاد «هیئات من الذلة» سر داده و اجازه این ذلت پذیری را نمی دهند.

 

پاسخ ملت ایران به جنگ نیابتی پشت مرزهای کشور سرب داغ خواهد بود

خطیب نماز جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد نقشه دشمنان برای راه اندازی جنگ نیابتی در پشت مرزهای ایران، اظهار کرد: اگر دشمن شیطنت کرده و جنگ نیابتی را به پشت مرزهای ایران بکشاند در آن صورت با سرب داغ و آتش سخت ملت همیشه در صحنه روبرو خواهد شد.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی با بیان این که ملت ایران بارها حضور در میدان و آماده نبرد بودن خود را اثبات کرده است، خاطرنشان کرد: ملت مسلمان و انقلابی ایران، ملتی عاشورایی و حسینی بوده و اگر یک روز دشمنان طمع کنند که به پشت مرزهای ما بیایند، به محض اشاره رهبر معظم انقلاب همه بسیج شده و درس فراموش نشدنی به دشمنان می دهند.

 

وی با تأکید بر هوشیاری در برابر نقشه های شوم و توطئه های دشمنان در زمینه های مختلف، افزود: باید همه ملت ایران و مسؤولان با وحدت، همدلی و همزبانی گوش به فرمان رهبری بوده و اجازه ندهند حتی اندکی از توطئه های دشمنان در این سرزمین اجرایی شود.

 

تحریم های اقتصادی، مقاومت و قدرت ملت و نظام اسلامی را افزایش داد

حجت الاسلام ابوالفضلی که مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی نیز هست، در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد، با اشاره به اول خردادماه، سالروز آغاز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا در سال 59، افزود: حدود 35 سال از محاصره اقتصادی ایران از سوی آمریکا می گذرد اما این ملت بزرگ در مدت مزبور هیچ گاه از حرکت نایستاده و به رشد و توسعه خود ادامه داده است.

 

وی با بیان این که در بیش از سه دهه گذشته که ایران اسلامی تحریم بوده، روز به روز بر پیشرفت و توسعه کشور در عرصه های مختلف افزوده شده است، اضافه کرد: با وجود تحریم های اقتصادی و کارشکنی های متعدد دشمنان، ملت ایران راه پرافتخار و حرکت امیدبخش خود را ادامه داد و این ملت امروز در قلب همه ملت های آزاده دنیا جای دارد.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد با اشاره به این که در تمام این سال ها، نظام جمهوری اسلامی مؤفق شده انقلاب خود را به کشورهای مختلف دنیا صادر کند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران و مقاومت مردم ایران در برابر کشورهای استکباری به الگویی برای ملت های آزادی خواه و ستمدیده جهان بدل شده و علت اصلی واهمه غرب از ایران نیز همین موضوع است.

 

پاسداران حافظ مرزهای جغرافیایی و اعتقادی نظام جمهوری اسلامی هستند

حجت الاسلام ابوالفضلی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بجنورد با تبریک به مناسبت سوم شعبان، سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، اظهار کرد: پاسداران از ابتدای انقلاب اسلامی، چه در طول هشت سال دفاع مقدس و چه در سال های پس از آن، در تمامی عرصه هایی که وارد شدند حماسه آفرینی کردند.

 

وی با بیان این که پاسداران می بایست در همه زمینه ها به امام حسین(ع) اقتدا کنند، اضافه کرد: مهر و محبت سیدالشهدا(ع) به آن دلیل از حادثه عاشورا تاکنون در قلوب همه مسلمانان جای گرفته که سه مسأله اخلاص در امور، توکل بر خداوند و عمل به رسالت و وظیفه را همواره مد نظر داشت.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی با تأکید بر این که پاسداران نیز می بایست این سه اصل را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: اخلاص در امور و انجام کارها تنها برای جلب رضایت خداوند، توکل به خداوند نه امید به دشمنان و ذلت پذیری و عمل به وظیفه فارغ از شمار نیروها و قدرت نظامی دو طرف، سه اصل اساسی هستند که لازم است پاسداران از سیره و منش امام حسین(ع) الگوبرداری و اجرایی کنند.

 

وی با بیان این که نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکنون این سه اصل را به خوبی اجرا کرده اند، افزود: پاسداران می بایست با الگوگیری از امام حسین(ع) هم از مرزهای جغرافیایی کشور و هم از مرزهای اعتقادی نظام اسلامی حراست کنند.

 

حماسه آزادسازی خرمشهر نقطه عطف دفاع مقدس بود

امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوم خرداد، سالروز پیروزی عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در سال 61، اظهار کرد: حماسه فتح خرمشهر از جنبه های زیادی با سایر عملیات ها متفاوت بود.

 

به گفته وی فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بود که با همت و فداکاری رزمندگان اسلام و مددهای الهی به دست آمد و پس از آن ورق جنگ برگشت.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی خاطرنشان کرد: در این عملیات وحدت، ایمان، مقاومت، ایثار و فداکاری و دفاع از ارزش ها و آرمان های اسلامی و انقلابی از سوی ملت و رزمندگان ایران به نمایش درآمد و در حالی که رژیم بعث و حامیان وی به هیچ عنوان گمان نمی کردند خرمشهر را از دست بدهند، رزمندگان غیور ایران این شهر را فتح کرده و در طی این عملیات پنج هزار و 400 کیلومتر مربع از خاک ایران را نیز آزاد کردند.

 

دولت به وظیفه خود در قبال جوانان عمل کند

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز و هفته جوان، با قرائت حدیث « إنَّ اللّه یُحِبُّ الشّابَّ الَّذى یُفنى شَبابَهُ فى طاعَةِ اللّه» از حضرت محمد(ص)، گفت: بنا به فرموده رسول گرامی اسلام خداوند جوانى که دوره جوانى خود را در اطاعت از او بگذراند، دوست دارد.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی با تأکید بر این که می بایست مشکلات مختلف جوانان از جمله ازدواج و اشتغال مرتفع شود، افزود: باید مسؤولان و متولیان و نیز والدین، جوانان را باور داشته و آنها را در بخش های مختلف یاری کنند.

 

وی همچنین با اشاره به نقش دولت در راستای رفع مشکلات جوانان، تصریح کرد: دولت باید وظیفه و رسالت خود در قبال جوانان را با قدرت و جدیت بیشتری انجام دهد./9314/پ201/ح

ارسال نظرات