۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۶۲۶۰۴
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

نماز جماعت در 90 درصد ادارات خراسان شمالی اقامه می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: در حال حاضر نماز ظهر و عصر در حدود 90 درصد از ادارات و دستگاه های این استان به صورت جماعت اقامه می شود.
حجت الاسلام احمدي فر - رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالي

حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به ساختمان در دست احداث ستاد اقامه نماز استان، اظهار کرد: عملیات احداث این ساختمان از چهار سال پیش از سوی سازمان بسیج سازندگی آغاز شده و اکنون مراحل پایانی خود را می گذارند.

 

وی با بیان این که ساختمان مزبور توسط اعتبارات و کمک های مالی ستاد اقامه نماز کشور، خیّران و استانداری در حال ساخت و تکمیل است، اضافه کرد: این پروژه اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی به بهره برداری می رسد.

 

حجت الاسلام احمدی فر با اشاره به این که پروژه ساختمان ستاد اقامه نماز خراسان شمالی اکنون در مرحله نماکاری است، افزود: تلاش می شود طرح مزبور در هفته های آتی با سفر حجت الاسلام قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور افتتاح شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی در ادامه با اشاره به مأموریت های این نهاد، خاطرنشان کرد: ستاد اقامه نماز در زمینه دو مأموریت فرهنگی نظارت و ارزیابی عملکرد ستادهای اقامه نماز شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و نیز در حوزه ترویجی، فرهنگی و تبلیغاتی فعالیت می کند.

 

وی با بیان این که ارزیابی و نظارت بر عملکرد ستادهای اقامه نماز در دستگاه های اجرایی استان و شهرستان های خراسان شمالی آغاز شده است، افزود: با انجام ارزیابی و بررسی نتایج، دستگاه های برتر و کم کار در زمینه اقامه نماز جماعت مشخص خواهند شد.

 

به گفته وی، بر اساس ارزیابی های انجام شده از عملکرد ستادهای اقامه نماز در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی، ستادهای اقامه نماز در اسفراین و شیروان نسبت به سایر شهرستان های استان فعال تر هستند.

 

حجت الاسلام احمدی فر اضافه کرد: همچنین بر اساس بررسی های انجام شده در نهادها و دستگاه های اجرایی استان، در حال حاضر در حدود 90 درصد از ادارات و دستگاه های استان نماز ظهر و عصر به صورت جماعت برگزار می شود.

 

وی با بیان این که البته در زمینه برگزاری نماز جماعت در ادارات، کیفیت برگزاری و شمار کارکنان شرکت کننده اهمیت بیشتری دارد، اظهار کرد: متأسفانه در برخی از ادارات استان خراسان شمالی حضور مدیر اداره و کارکنان در نماز جماعت کمرنگ است.

 

حجت الاسلام احمدی فر با انتقاد از برگزاری جلسات در وقت اذان و نماز ظهر و یا طولانی کردن جلسات ادارات به گونه ای که وقت اقامه نماز جماعت به اتمام می رسد، تصریح کرد: باید در این زمینه مدیران و مسؤولان فرهنگی ادارات اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

وی با اشاره به اقدامات ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، برای افزایش حضور کارکنان ادارات در نمازهای جماعت دستگاه مربوطه، افزود: در این زمینه یکی از مهم ترین برنامه های ستاد، ارائه برنامه های ویژه به کارکنان است به گونه ای که امسال همه خانواده های کارمندان دولت در استان خراسان شمالی در دوره های آموزشی ستاد اقامه نماز استان شرکت خواهند کرد.

 

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی همچنین با اشاره به کمبودها و کاستی های موجود در راستای برپایی نماز جماعت در استان، اظهار کرد: متأسفانه با اجرای طرح نظام آموزشی جدید در آموزش و پرورش و در نتیجه کمبود فضای آموزشی، بسیاری از نمازخانه های مدارس استان به کلاس های درس تبدیل شده اند و امکان برگزاری نماز جماعت مناسب در این مدارس از بین رفته است.

 

حجت الاسلام احمدی فر همچنین از کمبود نمازخانه ها در برخی از اماکن عمومی نظیر بوستان ها گلایه کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر در قریب به اتفاق اماکن تفریحی و تفرجی و بوستان های مرکز استان، نمازخانه مناسب وجود ندارد که می بایست مسؤولان امر با دغدغه مندی بیشتر در این زمینه، هر چه سریع تر نسبت به رفع این کاستی ها اقدام کنند./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات