۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۶۳۵۲۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

شکستن حریم عفاف و حجاب موجب افزایش آمار طلاق در جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: آثار منفی شکستن حریم عفاف و حجاب به سمت جامعه آمده است و آن آمار بالا ی طلاق و روابط نامشروع و روابط فساد است.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، انقلاب اسلامی را احیاء کننده ارزش های دینی و الهی و در رأس آن حجاب دانست و بر پاسداشت مجدد این ارزش ها تاکید کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اظهار نگرانی از وضعیت عفاف و حجاب در جامعه این موضوع را نگران کننده دانست و گفت: بی حجابی و بدحجابی فاضلاب تمدن غرب است که به سوی کشورهایی نظیر ما روانه می شود و متاسفانه برخی ها ندانسته در این فاضلاب در حال غرق شدن هستند.

 

حجت الاسلام روحانی تبیین فرهنگ حجاب را مسؤولیتی همگانی دانست و خاطرنشان کرد: خانواده ها، مربیان و تأثیرگزاران عرصه فرهنگی باید در تببین فرهنگ حجاب تلاش کنند اما مسؤولیت اصلی با دولت است.

 

وی خواستار جدیت و تلاش بیشتر از سوی مسؤولان اجرایی شد و گفت: موضوع حجاب و عفاف مقوله است که بیشتر باید مورد توجه دولت قرار بگیرد و انتظار حرکتی شایسته در این زمینه داریم.

 

امام جمعه بابل مهم ترین سد در مقابل تهاجم دشمنان را ترویج فرهنگ  عفاف و حجاب دانست و افزود: مهم ترین بنیان فرهنگی که سد بزرگی در مقابل نفوذ دشمنان محسوب می شود فرهنگ عفاف و حجاب است.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این که برخلاف تصور عمومی فرهنگ عفاف و حجاب عفاف و حجاب تنها منحصر به زنان جامعه نیست گفت: حجاب تنها متعلق به زنان نیست بلکه بنا بر دیدگاه اسلام همه افراد و اقشار جامعه را در بر می گیرد.

 

وی ادامه داد: عفاف و حجاب یعنی یک فضای سالم و مطمئن که زنان و مردان نگاه و پوشش خود را حفظ کنند تا حریم ها در جامعه محفوظ بماند. 

 

استاد حوزه علمیه بابل، شکستن مرزهای عفاف و حجاب را زنگ خطر از هم گسیخته شدن جامعه بیان کرد و افزود: مبادا فضا و حریم عفاف در جامعه شکسته شود و در نتیجه فساد و روابط ناسالم و خانواده های از هم پاشیده شده در جامعه نمایان شود و آثار خود را نشان بدهد.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیا بابل با اشاره به دستور قرآن کریم مبنی بر عفت در میان مردان و زنان جامعه تصریح کرد: هم مردان باید عفت چشم و دامن داشته باشند و هم زنان باید ضمن نگه داشتن چشمانشان و حفظ دامن  از رفتاری که  موجب تحریک مردان اجتبی را فراهم می کند پرهیز کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات