۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۶۳۶۲۱
امام جمعه بیرجند:

وحدت اساسی‌ترین نیاز جامعه اسلامی برای پیشرفت است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه بیرجند با بیان این‌که انحطاط و عزلت‌نشینی تمدن اسلامی از زمانی آغاز شد که به ‌وسیله دشمنان طبل تفرقه در میان امت به صدا درآمد، گفت: وحدت اساسی‌ترین نیاز جامعه اسلامی برای پیشرفت است.
امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در بازدید از حوزه علمیه الصدیق اهل سنت شهرستان بیرجند با بیان این‌که انحطاط و عزلت‌نشینی تمدن اسلامی از زمانی آغاز شد که به ‌وسیله دشمنان طبل تفرقه در میان امت به صدا درآمد، گفت: وحدت اساسی‌ترین نیاز جامعه اسلامی برای پیشرفت است.

 

وی با اشاره به این‌که مهم‌ترین توصیه رسول خدا(ص) به امت اسلامی حفظ وحدت و تلاش برای کسب علم و تهذیب نفس است، تصریح کرد: آموزش جوانان در حوزه‌های علمیه چه حوزه‌های علمیه مختص به شیعیان و چه حوزه‌های علمیه اهل سنت از گسترش بذر تکفیر و افراطی در جامعه اسلامی جلوگیری می‌کند.

 

امام‌جمعه بیرجند با بیان این‌که علم چراغ راه مؤمن برای دست‌یابی به حقیقت است، ادامه داد: جوانانی که به تحصیل علوم دینی می‌پردازند، ضمن این‌که مسیر توسعه و کمال خود را هموار می‌کنند، مسیر توسعه و کمال سایر انسان‌ها و بشریت را نیز هموار می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی افزود: در خراسان جنوبی شیعه و اهل سنت در کمال صلح و صفا با یکدیگر زندگی می‌کنند و با وجود توطئه‌های دشمن وحدت خود را حفظ کرده‌اند که همین موضوع موجب شده خراسان جنوبی یکی از امن‌ترین استان‌های کشور باشد.

 

وی بابیان این‌که جوانان شیعه و اهل سنت در کنار یکدیگر باید زمینه توسعه و پیشرفت جهان اسلام را فراهم کنند، اظهار کرد: همان‌‌گونه که مسیحیان با اتحاد توانسته‌اند به پیشرفت تمدنی و وحدت دست پیدا کنند ما هم باید از اختلاف دست برداشته و با وجود نقاط وحدت بسیاری که داریم از تفرقه دوری کرده و در مقابل توطئه‌های دشمن هوشیار باشیم.

 

امام‌جمعه بیرجند ادامه داد: کسب علوم قرآنی بر همه جوانان با وجود هجمه‌های دشمن لازم است و اگر جوانان طبق رهنمودهای رهبری به علوم قرآنی مسلط شوند خواهند توانست خود را در مقابل انواع انحرافات دینی حفظ کرده و جذب گروه‌ها و فرقه‌های تندرویی مانند داعش و وهابیت نشوند که به نام دین خون مسلمان بی‌گناه را بر زمین می‌ریزند./968/پ202/ح

ارسال نظرات