۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۶۳۸۸۸
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

عشایر نقش بسزایی در حراست از مرزهای ایران اسلامی دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به نقش تاثیرگذار عشایر در حفظ اتحاد ملی و یکپارچگی ایران اسلامی، گفت: عشایر نقش بسزایی در حراست از مرزهای ایران اسلامی دارند.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، ظهر امروز در جشنواره ملی کوچ عشایر در جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار، با اشاره به نقش عشایر در پاسبانی از مرزهای ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: عشایر تلاشگر و همیشه در صحنه نقش و تاثیر بسزایی در حفظ اتحاد ملی و یکپارچگی نظام اسلامی دارند.

 

وی افزود:‌ عشایر در حفاظت و حراست از مرزهای کشور در تمامی برهه‌ها نقش‌آفرینی کرده و در این راستا در تمامی صحنه‌ها حاضر بوده‌اند و اجازه تعرض و تعدی به مرزهای کشور را به دشمنان نداده‌اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به نقش تاثیرگذار عشایر اردبیل در دوره های مختلف و به ویژه در دوران صفویه، بیان کرد:‌ در ایجاد و استحکام حکومت صفویه در اردبیل و ایران، عشایر استان نقشی مهم ایفا کرده و در ایجاد وحدت و یکپارچگی و ترویج اسلام و شیعه در کشور موثر بوده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، افزود: جانفشانی‌ها و مجاهدت‌های عشایر استان اردبیل در احیای مذهب شیعه در ایران و نقش موثر آنها در این حوزه بسیار ممتاز بوده و توانسته‌اند در این حوزه برای کشور خدمات ارزنده‌ای را ارائه دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت:‌ در حال حاضر نیز عشایر غیور کشور و منطقه که همچون مرزبانانی شایسته عمل می‌کنند تاثیر بسزایی در حراست و حفاظت از مرزها داشته و همواره تلاش می‌کنند تا از کیان نظام اسلامی و خاک کشورمان و نیز آرمان‌ها و ارزش‌های والای آن دفاع کرده و نقش تاثیرگذار خود را در این حوزه به نمایش بگذارند.

 

وی با اشاره به تلاش‌ها و خدمات ارزنده عشایر برای کشور بیان کرد:‌ ضروری است تا در این زمینه به پاس این تلاش‌ها و زحمات توجه بیشتری به عشایر داشته و برای رفع مسائل و مشکلات مختلف آنها تلاش و جدیتی فراگیر داشته باشیم تا بتوانیم در این حوزه حمایت‌های لازم را به این قشر تلاشگر انجام دهیم.

 

امام جمعه اردبیل با قدردانی از برگزاری کوچ ملی عشایر اظهار کرد:‌ باید مسؤولان و برگزار کنندگان چنین جشنواره‌هایی همت و تلاش‌شان بر برگزاری چنین اقدامات و کارهای فرهنگی در بعد بین‌المللی باشد تا ظرفیت‌ها و تاریخ پرافتخار و فرهنگ اصیل و ماندگار این قشر در سطح دنیا شناسانده و معرفی شود./937/پ202/ب4

ارسال نظرات