۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۶۴۰۵۷
خطیب جمعه نجف آباد:

استقلال و وحدت ملت سبب عقب نشینی دشمنان شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به کارشکنی ها و توطئه های دشمنان به ویژه در کشورهای اسلامی و همچنین در مذاکرات هسته ای، گفت: تنها سلاح مقابله با دشمن صلابت، قدرت و وحدت این ملت است.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، عدم صداقت و تقید به عهد و پیمان را نشانه بارز دشمنان اسلام و تشیع بیان کرد و گفت: کارشکنی های دشمنان به خصوص در میدان مذاکرات هسته ای تنها نشان از یک امر دارد و آن عدم اعتماد به دشمن است.

 

وی قدرت، صلابت و وحدت ملت را اصلی ترین سلاح آهنین در برابر استکبار جهانی بیان کرد و افزود: تنها رسیدن به استقلال و عزت است که سبب عقب نشینی دشمنان از مواضع خود خواهد شد و امروز ما باید تکلیف خودمان را بشناسیم و با هوشیاری و بصیرت در برابر توطئه های دشمنان بایستیم.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به توطئه ها و کارشکنی های دشمنان در روزهای اخیر بیان داشت: هدف دشمن در نفوذ به کشورهای اسلامی هم چون عراق و سوریه در مرحله اول قطعه قطعه کردن این کشورها و تفرقه میان شیعه و سنی بود که با این هدف خود بتوانند شهرهای مذهبی و عتبات را با خاک یکسان کنند و در این روزها با پیدا شدن 175 غواص که با دست بسته در جنگ تحمیلی شهید شده بودند، به دنبال دست یافتن و ایجاد آشوبی دیگر هستند.

 

وی در ادامه افزود: امروز وظیفه ما حمایت از مظلومان جهان به ویژه کشورهای اسلامی است با این که در زمانی کشور عراق تحت سلطه خونخواران جهان اداره می شد ولی امروز دولت شیعی در این کشور حاکم است و اگر در این برهه از این کشورها حمایت نکنیم، مرزها ما دچار ناامنی خواهد شد و این آرامش و امنیتی که امروز در کشور شاهد هستیم از نتایج همین حمایت ها است.

 

نخستین وظیفه یک منتظر مکلف دانستن خود در برابر جامعه است

نماینده ولی فقیه در نجف آباد عظمت شب نیمه شعبان را همانند شب قدر بیان کرد و افزود: عظمت این روز تا حدی است که اگر بشریت به این عظمت پی ببرد که خداوند چه هدیه ای را در آخرالزمان نصیب بشریت کرده است، در هر لحظه و با هر عمل خود منتظر ظهور منجی خواهد بود.

 

وی در ادامه بیان داشت: حکمت، عدالت، حریت، آزادگی و هر آن چه از صفات انبیا و اولیای الهی بوده است، همه یک جا در وجود مبارک این حضرت جمع شده است و باید این عظمت و هدیه الهی را قدر بدانیم و در برپایی مراسمات جشن نباید کم رنگ شود و هر سال باید بر شور و همراه با بینش این جنش ها افزوده شود.

 

حجت الاسلام حسناتی یکی از سنت های نیمه شعبان را احیای شب نیمه شعبان بیان کرد و گفت: شب نیمه شعبان از شب هایی است که بسیار در مورد احیای آن سفارش شده است و امسال با تشکیل ستاد شعبانیه این سنت در 12 مسجد و حسینیه این شهرستان برگزار خواهد شد و باید سعی کنیم در محافل و جشن هایی که برگزار می کنیم، در شأن امام زمان باشد.

 

وی در ادامه تأکید کرد: برگزاری این مراسمات باید در عین کمیت از کیفیتی که در شأن مقام آن حضرت است، باشد و سعی نکنیم با آهنگ ها و مداحی هایی که گاهاً گناه آلود است، این مراسم و محافل را از قداست دور کنیم و این برنامه ها همه مقدمه ای برای فهم وظیفه یک منتظر است.

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه پیرامون وظیفه یک منتظر واقعی نیز گفت: نخستین وظیفه یک منتظر مکلف دانستن خود در برابر جامعه است و تا جامعه آماده نشود، ظهور صورت نخواهد گرفت و در زمانه ای که دشمنان اسلام و تشیع با تمام توان و نیروی خود به جان تشیع و اسلام افتاده اند، باید وارد صحنه نبرد فرهنگی شویم و این اولین وظیفه یک منتظر واقعی است.

 

حرکت امام خمینی هم راستای حکومت عدل جهانی است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به مقارن شدن نیمه شعبان و سالروز رحلت امام و هم چنین 15خرداد خاطر نشان کرد: این مناسبت ها نه تنها با یکدیگر تنافی ندارند بلکه برگرفته از مفهوم انتظار است که یک ولی و نائب امام در عصر غیبت با اذن امام زمانش خروج کرد و طاغوت زمان را با رعایت تمام موازین شرعی، انقلابی را ایجاد کرد که خود معرف و زمینه ساز ظهور است.

 

وی با بیان این سخن امام خمینی که انقلاب شعاعی از نهضت عاشورا است، گفت: این حجت الهی و مرد تاریخ ساز بشریت امروز در تمام مراحل انقلاب ذره ای از فرمان حضرت علی(ع) فاصله نگرفت و در راستای حکومت عدل جهانی حضرت حجت حرکت کرد و امام فدایی امام زمان بود و امسال باید بیش از هر سال دیگر با رعایت تمام موازین شرعی هر دو مناسبت را برپا داریم.

 

جوانان آب رحمت برای حیات جامعه هستند

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به ولادت حضرت علی اکبر افزود: الگو و اسوه جوانان شیعه حضرت علی اکبر جوان سیدالشهدا است و باید جوانان برای گام برداشتن در راه حق در صفاتی چون پاکی، صفا و شجاعت به این حضرت اقتدا کنند.

 

وی با اشاره حضور جوانان و نقش آنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: با نگاهی به تاریخ انقلاب و تاریخ جنگ می بینیم که اکثر شهدا و میدان داران عرصه انقلاب از جوانان بودند و هر کجا به این قشر از جامعه فرصت و بها داده شده است، به خوبی از عهده انجام وظایفش برآمده است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه خاطر نشان کرد: باید مسؤولان و خانواده ها قدر و قیمت این نیرو و سرمایه عظیم جامعه را بدانند که هم چون آب رحمت برای حیات جامعه هستند و اگر این قشر از جوانان به خوبی مدیریت شوند، همان گونه که در 8سال دفاع مقدس در سرنوشت سازترین میدان های جنگ و عملیات ها به دوش همین جوانان بوده است، امروز نیز در صورت حضور در میدان خواهند توانست در عرصه های اقتصادی و فرهنگی مهمترین نقش را ایفا کنند.

 

وی استقلال و عظمت ایران را در گرو میدان دادن به جوانان بیان کرد که هر کجا جمعیت جوان و پرنشاط وارد میدان عمل شده است هم چون مسائل هسته ای و پیشرفت های علمی که اکنون در سطح جهان شاهد هستیم، به دست همین جوانان به استقلال کامل خواهیم رسید./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات