۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۶۴۳۸۴

اخبار کوتاه فرهنگی اصفهان

خبرگزاری رسا ـ نشست شورای زکات تیران و کرون، انتخاب رییس ستاد انتخابات استان اصفهان، کتابت قرآن کریم در شهرضا و آغاز عملیات عمرانی امامزاده هفده تن گلپایگان از عناوین اخبار کوتاه اصفهان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام علیرضا طاحونی امام جمعه تیران در نشست شورای زکات تیران و کرون گفت: مردم تیر ان و کرون پارسال7میلیاردو 647میلیون ریال زکات پرداخت کردند که در زمینه  های عمرانی و کمک به نیازمندان هزینه شد.

 

حجت الاسلام غلامحسین رنجبر مسؤول ستاد احیای زکات استان هم در این نشست گفت: پارسال از مجموع 150 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده درسطح استان 57 میلیارد و 470 میلیون ریال در سبد فقرا و نیازمندان قرار گرفت و مابقی در زمینه تامین جهیزیه ،درمان فقرا،مسکن نیازمندان، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، هزینه های معیشتی و تحصیلی فقرا و 164 پروژه عمرانی هزینه شد.

 

عقدایی رییس ستاد انتخابات استان اصفهان شد

استاندار در حکمی سید رضا عقدایی را به عنوان رییس ستاد انتخابات استان منصوب کرد.

 

در حکم استاندار آمده است با عنایت به شروع مقدمات برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری جنابعالی را به ریاست ستاد انتخابات استان منصوب می‌کنم.

 

امید است در ضل عنایات حق تعالی و توجهات حضرت ولی عصر(عج) و با نصب العین قرار دادن رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و استفاده از همکاری، هماهنگی و توانمدندیهای معاونین محترم استانداری، فرماندارن و بخشداران شهرداران و مدیران ستادی و روسای سازمانها و مدیران کل استان با انجام مناسب این مسؤولیت خطیر شاهد برگزاری انتخابات باشکوه، قانونمند و در کمال صحت سلامت و امنیت باشیم.

 

عملیات عمرانی امامزاده هفده تن گلپایگان شروع شد

حجت الاسلام مهدی طاهری رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان اظهار داشت: عملیات عمرانی امامزاده هفده تن(ع) گلپایگان در حال حاضر در راستای بهینه سازی و اکرام امامزادگان در جریان است.

وی در ادامه تصریح کرد: این عملیات شامل ساخت سردرب ورودی امامزاده، ساخت و نصب گلدسته ها می باشد که در فضایی به مساحت 100 متر مربع از سال گذشته آغاز و تا پایان تابستان 94 ادامه خواهد داشت.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان در ادامه افزود: این عملیات هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد ریال بودجه نیاز دارد که تاکنون 700 میلیون ریال آن از محل جمع آوری نذورات و کمک خیران نیکوکار تامین شده و همچنان تا پایان این عملیات به کمک ها و مساعدت های بیشتری جهت اتمام این پروژه هستیم.

حجت الاسلام مهدی ادامه داد: در حال حاضر آستان امامزادگان هفده تن (ع) درشهرستان گلپایگان، شهر گلپایگان واقع شده است که مشتمل بر بنای بزرگ هشت ضلعی و گنبد دو پوش کاشیکاری است و از کتیبه حاوی اشعار بر جبهه بنا چنین معلوم می گردد که در هنگام سلطنت شاه عباس بزرگ امام قلیخان سردار معروف آن زمان(فرزند الله وردیخان فرمانفرمای فارس و سپهسالار مشهور آن زمان) همت به احداث ساختمان این بقعه شده است که در کتیبه سر درب تاریخ 1032 هجری قمری ذکر شده است.

کتابت قرآن کریم در شهرضا

محسن شریفانی مسؤول برگزاری کتابت قران کریم در شهرضا گفت: جمعی از دانش آموزان و معلمان مدرسه شادروان شیخ مرتضی عظیمی شهرضا قرآن کریم را کتابت کردند.

 

وی گفت:  450نفر از دانش آموزان و 25 نفر از همکاران فرهنگی در این زمینه مشارکت کردند که پس از مجلد وصحافی به عنوان، یاد بود مذهبی باقی خواهد ماند.

 

شریفانی افزود: ایجاد فضای معنوی وقرآنی در مدرسه، آشنایی دانش آموزان با بهترین رسم الخط قران کریم و ایجاد انگیزه در انس و ارتباط بیشتر دانش آموز با قران کریم از اهداف مهم این حرکت فرهنگی معنوی است.

 

ساخت آشپزخانه مجهز در امام زاده حلیمه خاتون کرکوند

علی مبشری سرپرست نمایندگی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مبارکه گفت: توسط کمک خیران نیکوکار امامزاده حلمیه خاتون(س) کرکوند نیز دارای یک آشپزخانه جهت پذیرایی و اطعام زائران این امامزاده واجب التعظیم شد تا در مناسبت ها زائران محترم از سفره اطعام این بزرگوار بهرمند شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: این آشپزخانه در قطعه زمینی به مساحت 600 متر مربع به ارزش 110 میلیون تومان که توسط جمع آوری کمک های مردمی و اعضای هیات امناء این امامزاده عظیم الشان صورت گرفته شد احداث گردید.

سرپرست نمایندگی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مبارکه در ادامه افزود: نسب این امامزاده بزرگوار بنا به اعتقاد بزرگان و معتمدین محل به حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) می رسد.

مبشری ادامه داد: مساحت بنای فعلی امامزاده به اضافه زمینهای آزاد آن به حدود 15 هزار متر می رسد و ساخت زیر بنای بقعه به اضافه مسجد آن 1400 متر می باشد./939/پ203/ح

ارسال نظرات