۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۶۴۴۸۴

واکنش انقلابیان بحرینی به درخواست اوقاف شیعه از آل‎خلیفه برای حمایت از مساجد

خبرگزاری رسا ـ ائتلاف جوان 14 فوریه بحرین به عنوان یکی از جریان‎های معارض این کشور حمایت حکومت آل‎خلیفه از مساجد را غیر قابل اطمینان خواند.
شيخ محسن آل عصفور از روحانيون بحرين



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محسن العصفور، رییس اوقاف شیعیان بحرین و از روحانیان وابسته به دربار حمد بن آل‎خلیفه امروز اعلام کرد که در دیدار با راشد بن  عبدالله آل‎خلیفه، وزارت داخلی بحرین، از وی خواست تدابیر لازم را جهت محافظت و مراقبت از نمازگزارن و مساجد انجام دهد.


رییس سازمان اوقاف شیعیان بحرین ادامه داد که با توجه به انفجارات اخیر در عربستان که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از انسان‎های بی‎گناه شده، محافظت از نمازگزاران و مساجد آنان بسیار حائز اهمیت و ضروری است.


راشد بن عبدالله آل‎خلیفه در جواب درخواست شیخ العصفور گفت: وضعیت امنیتی بحرین بسیار مساعد است و نیروهای امنیتی نیز در آمادگی و هوشیاری کامل به سر می‎برند.


شیخ محسن العصفور از زنان درخواست کرد که به صورت موقت از حضور در مساجد خودداری کنند و موسسه و ادارات نیز در ایام نیمه شعبان از ورود ماشین به مرکز منامه پایخت بحرین خودداری ورزند.


از سوی دیگر ائتلاف جوان 14 فوریه بحرین طی بیانیه‎ای در پاسخ به درخواست اوقاف شیعیان از وزارت داخلی این کشور تأکید کرد که درخواست محسن العصفور جهت محافظت از مساجد قابل اطمینان، مورد تایید مردم و شرع نیست.


در این بیانیه آمده است: اوقاف جعفریه مواضع شرمسارانه ای در حمایت از آل خلیفه دارد و به مساجد تعدی می کند. اداره اوقاف شیعیان نمی‎تواند از جان نمازگزاران در برابر اقدامات احتمالی تروریست‎ها محافظت کند.


ائتلاف جوان 14 فوریه تشکیل گروه‎های کوچک در هر محله و منطقه‎ای برای محافظت از مساجد و نمازگزاران را حق مردم بحرین دانست./994/ب902/د

ارسال نظرات