۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۲۶۴۸۱۶

زنان با همسرداری و تربیت صحیح فرزندان بزرگ‌ترین خدمت را به امام زمان می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم در تبیین نقش بانوان در زمینه سازی ظهور، گفت: بزرگ‌ترین خدمت زنان به امام زمان(عج) مدیریت خانواده، همسرداری و تربیت اسلامی فرزندان است.
 امام زمان(عج)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم فخر روحانی، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه امروز در آستانه حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان این‌که از ابتدای تاریخ قیام‌های مختلف از جمله قیام عاشور و قیام انقلاب اسلامی و 15 خرداد که اتفاق افتاد در راستای بسترسازی برای فرج امام زمان(عج) بود، گفت: بزرگ‌ترین خدمت زنان به امام زنان(عج) مدیریت خانواده، همسر داری و تربیت اسلامی فرزندان است.

 

 

وی افزود: انتظار فرج برای امام زمان(عج) بسیار سخت است و ما به‌ عنوان شیعیان ایشان وظیفه ‌داریم برای تعجیل در فرج به تکالیف دینی خود عمل کرده و کمتر گناه کنیم که اگر گناهان در میان شیعیان آن حضرت کم شود به ‌طورقطع ظهور اتفاق خواهد افتاد و دوران انتظار به پایان خواهد رسید.

 

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که ما به ‌عنوان شیعیان امام زمان(عج) برای بسترسازی فرج کاری انجام نداده‌ایم و حتی با گناهان خود فرج را به تعویق انداخته‌ایم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم فرج محقق شود باید نه ‌تنها خود را بلکه باید جامعه اطراف خود و جهان هستی را برای قدوم امام زمان(عج) آماده کنیم.

 

 

فخر روحانی با اشاره به این‌که برای منتظر در هر سن و شرایطی که باشد وظایفی مشخص ‌شده است، ادامه داد: زنان از گروه‌هایی هستند که می‌توانند با تربیت فرزندان شایسته، مدیریت خانواده و خوب همسرداری و کمک به همسران خود برای بسترسازی فرج نقش مهمی در کاهش طول زمان انتظار و تعجیل در فرج داشته و به همین خاطر است که جمعی از فرماندهان لشکر امام زمان(عج) را بانوان تشکیل می‌دهند بانوانی که با رفتار، کردار و تحمل سختی‌ها و جان‌فشانی در جامعه انسان‌ساز شده‌اند.

 

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که گناهان ما قلب نازنین امام زمان(عج) را به درد می‌آورد، افزود: حداقل اگر به‌ عنوان شیعه نمی‌توانیم زمینه‌ساز فرج شویم بهتر است با گناهان خود موجب تأخیر در فرج نشویم به ‌عبارت ‌دیگر اگر خیر نمی‌رسانیم بهتر است شر هم نرسانیم و گناه نکنیم یا حداقل گناهان خود را کم کنیم.

 

 

فخر روحانی یادآور شد: ما از همین امروز باید فرزندان خود را برای حکومت جهانی امام زمان(عج) تربیت کنیم و تربیت ما باید یک تربیت مهدوی باشد تا فرزندان ما بتوانند در کنار امام زمان(عج) و در رکاب ایشان مانند روز عاشورا فجر آفرینی کرده و برای همیشه وعده‌های الهی را در روی زمین محقق کرده و زمین را از وجود ناپاکان کنند و گستره ولایت الهی را در روی زمین و در عالم کائنات جاری و محقق سازند./837/پ202/ف

ارسال نظرات