۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۶۴۸۲۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبر داد؛

برگزاری کنگره پاسداشت مقام آیت الله مظاهری در اصفهان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری کنگره پاسداشت مقام حضرت آیت الله حسین مظاهری در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال آینده در اصفهان خبر داد.
حجت الاسلام حبيب رضا ارزاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان عصر امروز در دیدار با آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: کنگره پاسداشت مقام حضرت آیت الله حسین مظاهری با هدف ارج نهادن به مقام شامخ  این عالم بزرگ اردیبهشت ماه سال آینده در اصفهان برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: این عالم بزرگ فقهی و دینی و کشور بیش از بیست سال از عمر گرانقدر خود را برای تربیت طلاب و روحانیان و ترویج فرهنگ اسلامی صرف کرده است که نیازمند معرفی بیشتر به جامعه به ویژه جوانان است.

 

حجت الاسلام ارزانی در ادامه اجرای جشنواره قرآنی مدهامتان را در راستای نهضت قرآنی در استان و کشور دانست و افزود: بیش از یکهزار و 700 کانون فرهنگی در استان اصفهان به عنوان یک ظرفیت و فرصت در اجرای جشنواره مدهامتان است که شهرستان کاشان نیز با بیش از 170 کانون فرهنگی هنری مساجد یکی از شهرهای مهم استان در این بخش است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان همچنین به مقام ادبی استان اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: شعر در سبک اصفهان را برخی به غلط از آن به عنوان شعر سبک هندی یاد می کنند که در این بخش شعرای شهرستان کاشان نیز جایگاه ویژه ای دارند که باید شعر سبک اصفهانی به درستی معرفی کنند.

 

حجت الاسلام ارزانی در ادامه نقش تعامل و هم افزایی در برنامه های کلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را حائز اهمیت دانست و یاد آورشد: یکی از سیاست های کلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بحث هم افزایی در تمامی بخش ها در سالی  است که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال همدلی و همزبانی مزین شده است.

 

وی در ادامه از برندسازی فعالیت های فرهنگی شهرستان ها و استان به عنوان یکی از اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نام برد و افزود: در این برنامه فعالیت های هر یک از شهرستان های استان اصفهان بر اساس توانمندی های موجود در این شهرستان ها تعریف می شود.

 

حجت الاسلام ارزانی همچنین  به رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان توصیه کرد در مورد فرهنگ عمومی و دیگر ظرفیت های شهرستان کاشان از جمله حفظ قرآن، آشنایی با مفاهیم قرآن و نهج البلاغه به عنوان برند و ظرفیت در شهرستان کاشان اهتمام ویژه داشته باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به این که از 24 شهرستان استان اصفهان 23 شهرستان دارای نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار امیدواری کرد در سال جاری در شهرستان خور و بیابانک نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تأسیس شود./1307/پ202/ح

ارسال نظرات