۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۲۶۴۸۵۵
رییس شورای اسلامی شهر تهران:

شهید چمران زندگی خود را وقف رضای الهی و پیشرفت اسلام کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای عالی استان ها با بیان این که شهید چمران الگوی کم نظیر جوانان و آزادی خواهان جهان است، گفت: شهید چمران نماد پرهیزکاری، فداکاری و یار دیرینه امام و انقلاب است و همه زندگی خود را وقف رضای خداوند و پیشرفت اسلام و ایران کرده بود.
مهدي چمران رييس شوراي عالي استان ها و رييس شوراي شهر تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مهدی چمران رییس شورای عالی استان ها و رییس شورای شهر تهران، شب گذشته در نخستین یادواره شهید چمران که در دانشکده امیرکبیر اراک برگزار شد، بیان داشت: شهید دکتر مصطفی چمران برخلاف عرفان های دروغین، به قدرتمندسازی نظام اسلامی اعتقاد ویژه ای داشت و تأکید داشت که باید فلسفه انتظار با تشکیل یک حکومت مقتدر اسلامی در ایران تقویت شود و انتظار واقعی در گرو تشکیل یک دولت مقتدر است.

 


چمران با بیان این که شهید چمران ذوب در ولایت حضرت امام شده بود خاطرنشان کرد: شهید چمران افزون بر تحصیلات علمی که در قواره یک نخبه تمام عیار ظاهر شده بود، به فعالیت های مذهبی و سیاسی نیز می پرداخت.

 

رییس شورای عالی استان ها بیان کرد: شهید چمران شخصیتی بود که هشت سال با اسرائیل جنگید و در بیروت با چپ گرایان و در جنوب لبنان با اسرائیل رو درو و در نبرد بود و برای نخستین بار تانک های اسرائیلی را به آتش کشید و اسرائیلی ها را از جنوب لبنان بیرون کرد.



چمران تاسیس حزب الله لبنان را بزرگ‌ترین خدمت شهید چمران به جهان اسلام و جریان مقاومت دانست و بیان داشت: شهید چمران از قبل از انقلاب نیز به ساماندهی مسلمانان و شیعیان فلسطین و لبنان برای مقابله با رژیم صهیونستی پرداخته است و  بیرون راندن رژیم اسرائیل از جنوب بیروت از جمله افتخارات بزرگ وی بوده است.



رییس شورای شهر تهران تصریح داشت: شهید چمران نخستین دانشمند هسته ای کشور بوده است و این شهید بزرگوار علم و تقوا را دو بال پیشرفت و سعادت بشریت می دانست.



چمران اظهار داشت: شهید چمران یک فرمانده دقیق و قدرتمند در عرصه نظامی بود؛ حماسه به یاد ماندنی شهید چمران در آزادسازی پاوه و سوسنگرد به ویژه در دشت آزادگان، اهواز و حتی خرمشهر و آبادان مثال زدنی است و تدبیر به موقع شهید چمران در تشکیل ستاد جنگ های نامنظم در شرایطی که دولت از نظر مالی در مضیقه بوده است بسیار شگفت آور بود.



رییس شورای عالی استان ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه بسیار ضروری دانست و افزود: امروز جوانان ما باید بیشتر از شهدا بدانند و نباید مسؤولان به برگزاری یادواره ها اکتفا کنند.



رییس شورای شهر تهران با بیان این که شهید چمران الگوی کم نظیر جوانان و آزادی خواهان جهان است خاطر نشان کرد: شهید چمران نماد پرهیزکاری و فداکاری و یار دیرینه امام و انقلاب است و همه زندگی خود را وقف رضای خداوند و پیشرفت اسلام و ایران کرده بود./842/پ202/ب4

ارسال نظرات