۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۶۵۹۴۴
حجت الاسلام والمسلمین غفوری:

مسلمانان با تمسک به قرآن در برابر استکبار جهانی بایستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: امروز در یمن اگر ما شاهد هستیم که حوثی‌ها با اقتدار انقلاب خود را پیش می‌برند، به این دلیل است که این افراد با قرآن آشنا شدند.
حجت الاسلام غفوري بارجيني مدير حوزه علميه استان تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری، مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران، صبح امروز دو‌شنبه 18 خرداد‌ماه در حاشیه همایش تجلیل از مبلغان برتر در مرکز همایش‌های سرچشمه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی‌داشت یاد امام راحل و شهدای انقلاب، گفت: با تعامل حوزه علمیه استان و ادارات آموزش پرورش در سطح استان می توان شاهد شکوفایی طرح مدارس امین در راستای تربیت نسل نو باشیم، بخشی از کار برعهده حوزه‌های علمیه  و بخش دیگر بر عهده آموزش و پرورش است و می شود با تعامل نتایج بسیار خوبی گرفت.

 

وی افزود: از ابتدای کار به عنوان فعال در این حوزه، به دنبال فرصتی بودیم تا با تعامل با مبلغان مدارس امین، خواسته‌های این عزیزان را بشنویم، زیرا ما در ارتباط مستقیم با مدارس نیستیم و باید این تعامل را بیشتر کنیم.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران ضمن اشاره به این مطلب که، بنده با امر مدرسه‌داری و با کار تعلیم و تربیت آشنا هستم و به عنوان مدیر و معاون پرورشی فعالیت داشتم، با فضای آکادمیک نیز آشنایی دارم و به تمام کتب معارف و اخلاق اشراف دارم، تجربه بنده در این حوزه نشان داده است که کار را باید در همان دوره ابتدایی شروع کرد، زیرا در احدایث تاکید شده است که 7 سال اول همان سن تربیت است و بسیار مهم است، اگر این زمان را از دست بدهیم، در سن نوجوانی فرصتی نداریم تا در شرایط غیر از سن تربیتی کار تربیتی انجام دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین غفوری ضمن اشاره به کار سازمان یافته تربیتی در سن پایین، اضافه کرد: کار تربیتی خیلی دیر شده است در حوزه مدارس امین، و مطابق با شان مطلب نیز شروع نشده است، زیرا باید این کار با برنامه ریزی قوی و تامین اعتبار صورت می گرفته و بینان گذاری می شد، در پیکره آموزش عالی نیز با ردیف اعتباری مجزا دیده می شد، زیرا نمی شود این کار را باری به هرجهت انجام داد، زیرا هدف ما این است که روزی به جایی برسیم که مدارس ما تحت تربیت حوزه علمیه تهران اداره شود، در این حوزه از فعالان خواهر و برادر باید استفاده کرد.

 

وی افزود: بنده رویه اکنون را قبول ندارم، زیرا این‌کار برنامه اجرایی قوی ندارد، نکته بعدی این است که مربیان محترم وظایفی دارند که این‌کار را فقط بر اساس انگیزه الهی و احساس مسؤولیت درونی و بر‌آمده از حرکت جهادی صورت بگیرد، زیرا اگر با رویه عده‌ای که تنها نگاه شغلی دارند نمی‌شود این هدف مقدس در سطح عالی محقق شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین غفوری ضمن اشاره به گزارش‌های رسیده که حاکی از روحیه جهادی مبلغان است، گفت: اگر کسی با رویکرد اداری وارد این ماجرا شود، ثمری نمی بیند، زیرا کار تبلیغ دین نیازمند شرایط خاص خود است، زیرا باید مبلغان ما اخلاص و انگیزه الهی داشته باشند، و نتیجه کار را به خدا واگذار کنند، اکنون ما شاهد هستیم برخی کارهای تبلیغی در حوزه های دیگر متناسب با اهداف آن نبوده است.

 


وی اضافه کرد: در روزگاری که دشمن در حال به یغما بردن اخلاق در جامعه است، ما باید تلاش کنیم و نباید منتظر نتیجه باشیم، زیرا ما باید با خلوص نیت به وظیفه خود عمل کنیم.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران، خاطر‌نشان کرد: باید از منش پیامبر درس گرفت که، نتیجه کار در دستان خداوند است و باید امور را به خدا واگذار کرد و متوسل شویم به ایشان تا با تصرف قلوب، کلام و رفتار ما الهی شود، در این راه خود‌سازی بسیار مهم است و باید آنچه را که اموزش می دهیم ابتدا در خود پیاده کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین غفوری، تاکید کرد: هنگامی که در درون انسان معنویت جای گرفت، سراسر وجود فرد معنویت می‌شود و حتی با نگاه خود نیز می‌تواند در نفر مقابل تاثیر بگذارد، در کلام فرد نیز این معنویت تاثیر می‌گذارد، زیرا این فرد تمام وجودش پر شده از ترس خداوند و تمام عمرش را در راه معنویت سپری شده است.

 

وی ضمن اشاره به عمل به قرآن کریم، اضافه کرد: ممارست در قرائت قرآن کریم در فرد اثر مثبت می‌گذارد، در این رابطه یکی از علما می‌گویند، علت تاثیر گذاری کلام این بوده است که روزی حداقل یک جزء قرآن قرائت کرده‌ام.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران، ضمن اشاره به رسالت پیامبر(ص) و معجزه قرآن، خاطر‌نشان کرد: اگر انحراف بعد از پیامبر پیش نمی آمد امروز، ما قلیل افرادی را در جهان داشتیم که اسلام نداشته باشند، زیرا با همین قرآن می شود شرق و غرب عالم را متاثر کند، در زمینه انقلاب اسلامی نیز که بر آمده از قرآن بود نیز ما به وضوح این تاثیر را دیدیدم.

 

حجت الاسلام والمسلمین غفوری در پایان تصریح کرد: امروز در یمن نیز اگر ما شاهد هستیم که حوثی‌ها با اقتدار انقلاب خود را پیش می‌برند، به این دلیل است که این افراد با قرآن آشنا شدند و با شرکت در جلسات قرآنی که از سال‌ها قبل جرقه آن در قم خورده بود و تاثیری که از آن جلسات در طول این سال‌ها گرفتند، آن‌ها را در حرکت انقلابی خود به پیش می‌برد./856/پ202/ب4

ارسال نظرات