۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۲۶۶۰۷۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خبر داد؛

۱۵نمایشگاه قرآنی ماه رمضان در مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: ماه مبارک رمضان ۱۵نمایشگاه قرآن کریم به همراه تازه های نشر قرآن و عترت در حوزه های سخت و نرم افزار در شهرستان های این استان برپا می شود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برپایی 15نمایشگاه قرآن کریم همزمان با ماه رمضان ماه مهمانی خدا در شهرستان ها خبر داد و اظهار داشت: ایجاد نمایشگاه های قرآن به همراه نمایش تازه های قرآنی در حوزه های سخت افزار، نرم افزار و چاپ این کتاب آسمانی و تلفیق با هنر که چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند، موجب انس اقشار مختلف با قرآن می شود.

 

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن بهترین فرصت برای ترویج فعالیت های قرآنی، گفت: نگاه ما در برپایی نمایشگاه قرآنی این است که قرآن را از منظر هنر، نظیر تجسمی، گرافیکی و خوشنویسی به مردم معرفی‌ کند.

 

جاودانی با اعلام این که مازندران  با وجود قاریان و حافظان برجسته قرآنی و مؤوسسات قرآنی متعدد، از استان‌های پیشرو در فعالیت‌های قرآنی در کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: همچنین تلاش داریم تا نیاز مخاطبان فضای مجازی در حوزه فعالیت های قرآنی در نمایشگاه های ویژه ماه مبارک، مرتفع شود.

 

وی با اشاره به فعالیت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه قرآن و عترت، اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد رفع غبار غفلت از قرآن کریم معجزه رسول خدا، توجه به فعالیت‌های قرآن و عترت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به جهت خیل عظیم مشتاقان به این کتاب آسمانی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

مدیر کل ارشاد مازندران بر انس بیشتر نسل جوان با کلام الهی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: قرائت قرآن در این ماه از ارزش معنوی بسیار بالایی برخوردار است و مبلغان دینی باید در این خصوص تبلیغ کنند.

 

جاودانی با بیان این که انس با قرآن انسان را از هر گونه انحراف مصون می دارد، ادامه داد: اگر آدمی در همه لحظات زندگی با کلام الهی مأنوس باشد اجر و پاداش ویژه ای در دنیا و آخرت نزد پروردگار متعال خواهد داشت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تأکید براین که فرهنگ قرآنی باید بیشتر در میان نسل جوان جامعه امروز ترویج و تبیین شود، خاطرنشان کرد: قرآن کریم گنجینه پرارزش کلام الهی است.

 

وی تدبر در قرآن کریم در کنار حفظ و قرائت کلام الهی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید نسبت به مفاهیم ارزشمند الهی درکی مناسب داشته باشیم و این مسأله با تدبر در قرآن امکان پذیر خواهد بود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، قرآن را کتاب انسان‌ساز دانست و ادامه داد: بهره گیری از مفاهیم قرآنی زمینه رشد و تعالی انسان را فراهم می کند.

 

وی با بیان ای نکه فعالان قرآنی فاقد هرگونه پوشش بیمه ای از طریق ارائه معرفی نامه به سامانه صندوق حمایت از هنرمندان بیمه می شوند، گفت: تاکنون حدود 800 معرفی نامه برای متقاضیان بیمه فعالان قرآنی از سوی معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران جهت ارائه به صندوق حمایت از هنرمندان، صادر شده که بیمه شدن این متقاضیان منوط تأیید مدارک از سوی این صندوق است.

 

جاودانی با اشاره به سیر تشکیل پرونده جهت بیمه فعالان قرآنی در معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، عنوان داشت: فعالان قرآنی تا سی خرداد نسبت به پیگیری بیمه خود در این معاونت، اقدام کنند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات