۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۶۶۲۱۲
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

طرح ضیافت الهی در امامزادگان شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی با حضور روحانیان مبلغ در 35 امامزاده شاخص شهرستان های مختلف این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام سهرابي - مديرکل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان‌شمالی در گفت‌وگو ‏با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از اجرای طرح ملی ضیافت الهی در امامزاده های شاخص استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این طرح از ابتدای ماه رمضان مصادف با بیست و هشتم خرداد ماه سال جاری با مشارکت روحانیان اعزامی در 35 امامزاده شاخص شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: در طرح مزبور برنامه هایی از قبیل برپایی نماز جماعت، دعا و مناجات، دایر کردن خیمه های معرفت، اجرای ‏برنامه‌های قرآنی، پاسخ گویی به احکام و شبهات، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور ‏قاریان برتر استانی، کشوری و نیز قاریانی از کشور مصر، جزء خوانی قرآن کریم و غیره پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که در برگزاری طرح ضیافت الهی در امامزاده های استان خراسان شمالی همزمان با ماه مبارک رمضان 43 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و نیز مدارس علمیه داخلی استان به این بقاع متبرک اعزام می شوند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 29 مبلغ اعزامی از حوزه های علمیه قم و 14 مبلغ نیز از مدارس علمیه داخلی به ‏امامزاده‌های شاخص استان اعزام خواهند شد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با یادآوری این که طرح مزبور از بیست و هشتم ماه جاری آغاز شده و تا بیست و هشتم تیرماه، پایان ماه رمضان ادامه دارد، افزود: در قالب این طرح مراسم ویژه شب‌های قدر نیز به مدت سه شب با حضور روحانیان و مداحان برتر ‏استانی و کشوری، برپایی سفره‌های افطار و اطعام دهی به ایتام در حرم مطهر امامزاده های شاخص استان برگزار می شود.

 

به گفته وی افزون بر این در شب دهم تیرماه همزمان با پانزدهم رمضان، سالگرد میلاد امام حسن مجتبی(ع) سفره کریمانه این حضرت ‏برای ایتام و مستمندان در امامزاده های استان برپا خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: در قالب اجرای طرح ضیافت الهی در امامزاده های خراسان شمالی همزمان با ماه مبارک رمضان افزون بر اهداف عبادی، موضوعات دیگری از جمله اجرای نیات خیر واقفان و تبلیغ و ترویج وقف‌های نوین و متناسب با نیازهای روز ‏جامعه و وقف‌های مشارکتی در دستور کار متولیان و روحانیان مبلغ اعزامی قرار دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی یادآور شد: ماه رمضان سال گذشته طرح ضیافت الهی در 29 امامزاده استان برگزار شد اما با توجه به استقبال زیاد مردم مؤمن خراسان شمالی شمار بقاع متبرک میزبان این طرح برای سال جاری افزایش یافت.

 

وی در ادامه اظهار کرد: امسال با توجه به همزمانی فرا رسیدن فصل تابستان و ماه رمضان، طرح ضیافت الهی به صورت توأم با طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، در امامزاده های استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: طرح ضیافت الهی با پایان ماه مبارک رمضان به اتمام می رسد اما طرح نشاط تابستانی در جوار امامزادگان و بقاع متبرک تا پایان تابستان با مشارکت روحانیان مبلغ ادامه خواهد داشت.

 

به گفته وی حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، امامزاده یحیی(ع) روستای نوده چناران و امامزاده روستای طراقی ترک در شهرستان بجنورد، امامزاده حمزه رضا (ع) شهرستان شیروان، امامزاده جعفر(ع) سیاهدشت فاروج، حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) انصار در شهرستان مانه و سملقان، امامزاده جعفر(ع) اسفراین، حرم مطهر امامزاده فخرالدین(ع) ایور در گرمه و غیره برخی از امامزاده های میزبان طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی همزمان با ماه مبارک رمضان و تابستان امسال در استان خراسان شمالی هستند.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده وجود دارد که شاخص ترین آنها حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) است./9314/ت303/ب4

ارسال نظرات