۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۶۶۲۲۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ تأکید بر حفظ حرمت و عزت نیازمندان، فعالیت 220 مؤسسه انتشاراتی در آذربایجان شرقی و آخرین تصمیمات ستاد دیه برای آزادی زندانیان نیازمند مالی در ماه رمضان از مهم‌ترین اخبار کوتاه است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه شهرستان مرند امروز در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی بر لزوم حفظ جایگاه امدادگری و قداست آن در جامعه و ارتقای اعتماد مردم به کمیته امداد تأکید کرد و اظهار داشت: خدمت خالصانه به مردم، تعامل با مسؤولان، توجه به نیازهای فقرا درکمیته امداد امام خمینی(ره) حاکم است.


حجت الاسلام نعمت زاده با بیان این‌که بالاترین سرمایه کمیته امداد اعتماد مردم به این نهاد مقدس است، خاطرنشان کرد: توفیق خدمت به محرومان نعمتی است که از سوی خداوند متعال بر امدادگران پر تلاش این نهاد نصیب شده است، از این رو باید فرصت خدمت به نیازمندان را قدر بدانید.


وی با مبارک دانستن رویکردهای جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) در قبال محرومان و نیازمندان خواستار تعامل این نهاد با مؤسسات خیریه در راستای هم افزایی امکانات و خدمات شد و افزود: نام حضرت امام خمینی(ره) زینت بخش کمیته امداد است و این نهاد تنها تشکیلاتی است که نام امام راحل را به همراه دارد.


امام جمعه مرند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عبادت و رسیدگی به فقرا از توصیه ها و آموزه های اساسی دین اسلام است، تصریح کرد: مردم باید در کنار عمل به فرایض دینی مثل نماز و زکات در خدمت به محرومان جامعه از همدیگر سبقت بگیرند، البته باید کرامت انسان‌ها، حرمت و عزت فقرا حفظ شود.


همچنین حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با تشریح و تبیین اساسنامه جدید این نهاد گفت: جلب اعتماد مردم و خدمت بی منت به محرومان از اصول و رویکرد های اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) است، باید بر اساس اساسنامه جدید حرکت کنیم و ملاک حرکت بر اساس اساسنامه ای باشد که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است.


وی با بیان این‌که کمیته امداد نهادی کارآمد است و تغییر و تحولات صورت گرفته در این نهاد به تقویت آن منجر شده است، اضافه کرد: امدادگران باید اقدامات و فعالیت هایی را که مردم تأیید می کنند، ادامه دهند و از کارهایی که مردم تأیید نمی کنند پرهیز شود، به همین جهت علاوه بر داشتن انعطاف پذیری از تعصب کورکورانه نسبت به گذشته کمیته امداد دوری کنیم.


مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با تأکید بر ترویج فرهنگ امدادگری در جامعه گفت: شعار جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد و رسیدگی به فقرا تحت مطالبات مقام معظم رهبری است و هر چه قدراعتماد عمومی بیشتر شود مسایل و موانع این نهاد به راحتی حل خواهد شد.


220 موسسه انتشاراتی در استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند


علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی در جریان بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از کارخانه کاغذ مراغه از فعالیت 220 موسسه انتشاراتی در استان خبر داد و گفت: در سال گذشته یک هزار و 300 عنوان کتاب در آذربایجان شرقی مجوز چاپ گرفته است.


وی با بیان این‌که این استان با انتشار 10 روزنامه در کشور، رتبه سوم را به خود اختصاص داده بنابراین از مهم ترین استان های کشور در مصرف کاغذ محسوب می‌شود، گفت: احیای کارخانه صنایع کاغذ مراغه و ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک در این زمینه گامی مهم در راستای تامین نیازهای کشور است.


انگیزه الهی خیران در آزادی زندانیان ستودنی است


رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در جلسه ستاد دیه آذربایجان شرقی با موضوع هماهنگی جشن گلریزان 94 با تأکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها از جمله خیران نیکوکار استان در برگزاری جشن گلریزان اظهار کرد: زمینه جلب مشارکت تمام خیّرین علاقمند به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را باید ر تمام شهرهای استان فراهم کرد.


حجت الاسلام مظفری افزود: ستاد دیه استان می تواند با احصاء زندانیان جرایم غیرعمد هر شهرستان و مبالغ مورد نیاز برای آزادی آنها و اعلام به فرمانداران شهرستان‌ها نسبت به جمع آوری مساعدت های خیران اقدام کند.


رییس هیأت امنای ستاد دیه استان ادامه داد: انگیزه دینی و الهی خیران نیکوکار ستودنی است زیرا این انگیزه است که باعث کمک آنها در جهت آزادی زندانیان می شود. قطعاً در محضر پروردگار متعال آنچه ماندگار است، نیت خالص شخص نیکوکار است.


حجت الاسلام محرمی، مدیرعامل ستاد دیه استان نیز زمان برگزاری جشن گلریزان 94 را 11 تیرماه اعلام کرد و با ارائه گزارشی از عملکرد سال 93 ستاد دیه استان گفت: در طول سال گذشته 245 نفر با جمع مساعدت بیش از 36 میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شده اند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات