۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۶۶۸۱۱
امام جمعه کرج:

برخی به دنبال تحریف اصول فکری امام هستند/ با دلخوش کردن به دشمن عزت و اقتدار نظام را زیر سؤال نبریم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرج با بیان این که عده ای به دنبال انحراف اصول فکری و اندیشه های امام راحل هستند، گفت: فرهیختگان، دانشمندان و دین داران در سطوح مختلف و در هر فرصتی به تبیین اندیشه های امام بپردازند.
برخی به دنبال تحریف اصول فکری امام هستند/ با دلخوش کردن به دشمن عزت و اقتدار نظام را زیر سؤال نبریم امام جمعه کرج حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدمهدي حسيني همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان، ماه رحمت، مغفرت و اجابت دعا است که مقدمات تطهیر را برای انسان محیا می کند به گونه ای که خدای تعالی در این ایام انسان ها را از بند آتش و دوزخ آزاد می سازد.

 

وی ادامه داد: عمل خیر در ماه مبارک رمضان پاداش فراوانی دارد که به سرعت نتیجه بخش خواهد بود از این رو ارتباط با قرآن، انس با قران و مفاهیم قرآنی در این ماه، آثار و برکات فراوانی در زندگی فردی و اجتماعی خواهد داشت.

 

امام جمعه کرج بیان کرد: سفره های افطاری کم هزینه و کم تکلف سبب انس و مودت میان آحاد جامعه و خانواده خواهد بود از این رو دستگاه های دولتی در این سنت حسنه دچار افراط نشوند و مراقب باشند این سنت را با تجمل و اسراف آلوده نکنند.

 

وی تصریح کرد: امروز به غیر از جنگ سیاسی، با دو جنگ بزرگ اقتصادی و فرهنگی مواجه هستیم که این درگیری فراگیر با انواع ترفندها و دسیسه ها متوجه تمام اقشار مختلف است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اظهار داشت: در بعد فرهنگی عقاید و باورهای مردم مورد توجه مخالفان و دشمنان ما است که همواره تلاش می کنند مردم از دین و ایمان خود فاصله بگیرند چرا که آثار دینداری را در تمامی ابعاد رصد کرده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان این که دشمنان و جهان غرب، ایستادگی و مقاومت رزمندگان 8 سال دفاع مقدس را در برابر استکبار جهانی و صهیونیست دیدند، عنوان داشت: جهان بینی غرب بر مبنای انسان گرایی و لیبرالیسم است و بر محور و معیارهای هوس و شهوات نفسانی بی حد و مرز دایر بوده از این رو آنها با جامعه جهانی مشکلی ندارند و تنها دین را مورد هدف قرار داده اند تا اسلام را نابود کنند.

 

وی با اشاره به پروژه اسلام هراسی جهان غرب، بیان داشت: دشمنان اسلام با طراحی و برنامه ریزی به دنبال اهداف شوم خود بوده و از هر روزنه و رخنه ای که بتوانند استفاده می کنند و از شعار و توسعه اسلام هراسی تا ترویج فرقه های فکری و انحرافی غافل نمی مانند و زمانی بهائیت و بابی گرایی را نشر می دهند و زمانی دیگر، سلفی گری و تکفیری را رواج می دهند.

 

خطیب نماز جمعه کرج افزود: دشمنان اسلام تغییر سبک زندگی را مورد توجه قرار داده اند و به صورت مدیریت شده برای رسیدن به اهداف خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند تا هویت ما را از بین ببرند.

 

امام جمعه کرج مساله فرهنگ را مساله مهمی دانست و گفت: به تعبیر رهبر انقلاب مساله فرهنگ مانند هوا است که با آلودگی آن افراد هم مسموم و آلوده خواهد شد بنابراین بسیاری از مشکلات در کشور ما به طور عام ریشه در فرهنگ دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان این که همه باید از فرهنگ اسلام و دین دفاع کنیم، اظهار داشت: در مساله فرهنگ نباید عوام زده برخورد کرد بلکه به صورت ریشه ای و عمیق به این مساله توجه شود تا بستر مناسب فراهم شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ضمن انتقاد شدید از مسوولان فرهنگی عنوان داشت: متاسفانه برخی از مسوولان فرهنگی با نام و معنای فرهنگ آشنایی نداشته و آن را به خوبی درک نکرده اند این را می توان از برخورد مدیران فرهنگی با مسائل پی برد.

 

وی به 23 خرداد 59 سالروز صدور فرمان تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی از سوی امام راحل (ره) اشاره کرد و ابراز داشت: امام راحل در این روز با دید نافذ پیامبرگونه خود دستور تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی را صادر کردند که از زمان صدور تا کنون این تشکیلات آثار فراوانی داشته است.

 

امام جمعه کرج افزود: گاهی حمله کنندگان به فرهنگ با چهره های افراد خودی ظاهر می شوند و ریشه فرهنگ را خط می زنند به گونه ای که امروز عده ای در اصول فکری و اندیشه ای امام به دنبال تحریف شخصیت حضرت امام هستند، بر این اساس باید فرهیختگان و متدینان در سطوح مختلف در هر فرصتی به تبیین اندیشه های امام بپردازند.

 

وی با اشاره به ملاقات هیأت پارلمانی اروپا با مقامات ایران اظهار داشت: حرکات و رفتار هیأت پارلمانی اروپا در ایران، دستگاه دیپلماسی و دستگاه نظارتی ایران را زیر سوال برده و آن را تضعیف کرد، چرا در یک جلسه رسمی و بین المللی با پوشش نامناسب ظاهر شدند و از سوی دستگاه کشور اعتراضی نشد بنابراین این رفتار خلاف عرف دیپلماتیک بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان این که برخی تاریخ تحریم ها را تحریف می کنند، ابراز کرد: تحریم ها از اوایل انقلاب برای فشار بر این کشور بوده و هست اما به حول و قوه الهی و با اراده و مقاومت عظیم مردم این تحریم ها تا کنون اثری نداشته و نخواهد داشت چرا که همین تحریم ها اراده مردم را در تمام زمینه ها محکم تر ساخته است.

 

وی با بیان این که عده ای مشکلات را تنها در تحریم ها می دانند، خاطرنشان کرد: برای پیشرفت و گشایش اقتصادی کشور باید از توان و ظرفیت های داخلی استفاده کرد و به درون توجه داشت به گونه ای که رهبر انقلاب در یکسال گذشته چندین مرتبه این مساله را یادآوری کرده اند.

 

امام جمعه کرج اظهار داشت: عده ای با اقدام خود، عزت و اقتدار اسلامی را زیر سوال می برند و به کمک دیگران دل خوش کرده اند اما بدانند نسخه رهبری بهترین حلال مشکلات است از این رو باید به اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های درونی ایمان داشت و زمان را از دست نداد.

 

وی در پایان با انتقاد از مدیران صدا و سیما استان گفت: به مدیران صدا و سیما تذکر داده شده که مشروح خطبه ها را پخش نکید و اگر بنا بر پخش است بدون سانسور و حذف منتشر کنید، چرا سخنانی که در اعتراض به استاندار و مسوولان استانی بیان شده سانسور شده است./801/پ202/ب4

 

ارسال نظرات