۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۶۷۱۸۵
معاون فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:

انجام امر به معروف و نهی از منکر سبب تقویت روح معنویت در افراد جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بسیار ضروری خواند و گفت: انجام فریضه امر به معروف به ارتقای سطح دینی در جامعه کمک کرده و موجب پیدایش و تقویت روح معنویت در افراد جامعه می‌شود.
امر به معروف

افسانه تیرانداز، معاون فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در برگزاری مراسمات مذهبی، عنوان داشت: باید بسترسازی مناسبی در این زمینه صورت گیرد تا زمینه اشتیاق بیشتر به شرکت در مراسمات مذهبی در میان مردم ایجاد شود.


وی افزود: برنامه های عزاداری نباید به قدری طولانی شود که دلزدگی ایجاد کند، بلکه باید به جای زمان، بر عمق آن افزود و شعور و معرفت را در آن گنجاند.


تیرانداز با اشاره به برخی بدعت گذاری ها در مراسمات عزاداری خاطر نشان کرد: با توجه به نزدیکی لیالی قدر و شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) باید دقت داشت که در مراسمات عزاداری بدعت گذاری نشود و شئونات اسلامی حفظ شود.


وی تصریح کرد: در مراسمات مذهبی باید بیشتر از حاشیه سازی به دنبال کسب اخلاص در برگزاری مراسمات بود و ارزش کار خود را با کسب رضایت خداوند متعال بالا برد.


این مقام مسؤول از بکار بردن آلات موسیقی در مراسمات عزا انتقاد کرد و گفت: در مراسمات مذهبی باید پوشش اسلامی را حفظ کرد و مراسمات را از حدود شرعی خارج نساخت.


معاون فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بسیار ضروری خواند و اظهار کرد: انجام فریضه امر به معروف به ارتقای سطح دینی در جامعه کمک کرده و  موجب پیدایش و تقویت روح معنویت در افراد جامعه می‌شود.


تیرانداز با بیان اینکه باید به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بسیار توجه شود و آن ها را عملی کرد، بیان داشت: در این طرح سعی بر این است که در راستای آسیب شناسی عزاداری و بحث انرژی هسته‌ای با توزیع جزوه‌های نقد منصفانه از رهبر معظم انقلاب کمک بسزایی در افزایش آگاهی و اطلاعات مبلغات سنتی داشته باشیم.


وی در پایان به اعزام مبلغان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگی اسلامی به مناطق دور افتاده و محروم، مبلغان بومی و غیر بومی را به این مناطق اعزام خواهیم کرد./857
/ت302/ح

ارسال نظرات