۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۲۶۷۲۷۱

افزایش 42 درصدی اعتبار کانون های مساجد آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از افزایش 42 درصدی اعتبارات کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد.
مسجد و کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی استان با تأکید بر حسن اجرای برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان در استان اظهار داشت: تمامی نهادهای مرتبط با اوقاف فراغت جوانان، ویژه برنامه های مختلفی را تدارک دیده اند.


وی با بیان این‌که برنامه های پیش بینی شده بایستی پرمحتوا، کیفی و متفاوت تر از سال های گذشته اجرایی شود، خاطرنشان کرد: بایستی از موازی‌کاری و اقدامات جزیره‌ای در این عرصه پرهیز شود، ضمن این‌که تقارن ایام تابستان با ماه رمضان، فرصتی برای ترویج ارزش‌های دینی در میان جوانان و نوجوانان است.


همچنین علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی از افزایش 42 درصدی اعتبارات کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد و گفت: امسال از محل ستاد عالی کانون های مساجد این بودجه جذب کانون های مساجد استان شده است.


وی با بیان این‌که اعتبار کانون های مساجد استان امسال به 20 میلیارد ریال رسیده است و بر این اساس امسال 370 کانون به 860 کانون موجود استان اضافه می شود، خاطرنشان کرد: در واقع هر روز یک کانون به مدت یکسال به تعداد کانون های استان افزوده می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از افزوده شدن سه هزار صندلی بر تعداد صندلی های سینماهای استان در شهرستان ها خبر داد و گفت: 11 سینمای شهرستان ها فعال شده اند و به دنبال گسترش فضاهای فرهنگی در تمامی شهرهای استان هستیم.


پاشایی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز با بیان این‌که سال گذشته 187 هزار دانش آموز از طرح اوقات فراغت در استان بهره مند شدند، اظهار داشت: طرح جامع اوقات فراغت دانش آموزان برای نخستین بار در کشور در استان آذربایجان شرقی اجرا شد.


حجت‌الاسلام حمیدی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز نیز با اشاره به این‌که 40 کرسی تلاوت در ماه مبارک رمضان در شهر تبریز برگزار می‌شود، گفت: اهتمام و عزم جمعی تمامی دست‎اندرکاران بر این است که موضوعات و گستردگی محورها و برنامه‌های قرآنی در تابستان بسیار وسیع باشد.


وی افزود: سال گذشته بیش از 110 هزار نفر از شهروندان تبریزی در برنامه‌های قرآنی که از سوی این مجموعه در 18 فرهنگسرا، یک بوستان قرآن و دیگر فضاهای معنوی و مذهبی برگزار شد، حضور داشتند که امیدواریم امسال با طراحی و اجرای جشنواره فیروزه شاهد حضور تک تک شهروندان تبریزی در برنامه‌های متنوع این جشنواره باشیم./853/پ202/ب4

ارسال نظرات