۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۶۷۳۱۲
همزمان با ماه رمضان صورت می گیرد؛

اعزام بیش از 400 مبلغ به مساجد شهری و روستایی آمل

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل از اعزام بیش از 400 مبلغ همزمان با ماه مبارک رمضان در مساجد شهری و روستایی این شهرستان خبرداد.
رييس تبليغات اسلامي آمل

حجت‌الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رجب و شعبان دریچه‌ای برای ورود به ماه پر خیر و برکت رمضان است که باید از آن بهره گیری شایسته ای صورت گیرد.


وی با تاکید بر این که ماه رمضان ماه رحمت و مغفرت است که ظرفیت های ارزشمندی در آن قرار دارد، بیان داشت: انسان باید تلاش کند تا در این ماه نورانی ره توشه ای ارزنده برای خود فراهم کرده تا بتواند در مسیر سعادت و تعالی قرار گیرد.


حجت الاسلام رمضانی با بیان این که مقدمات برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان در شهرستان آمل فراهم شده است، افزود: مراسم غبارروبی از مساجد شهرستان آمل  در دستور کار قرار دارد که قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان این کار در تمام مساجد شهرستان انجام می‌شود تا مساجد خود را برای استقبالی شایسته از این ماه گرانقدر آماده کنند.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان بیش از 400 مبلغ به مساجد شهری و روستایی آمل اعزام و مشغول تبلیغ دینی می‌شوند.


وی، تصریح کرد: در سال گذشته 401 روحانی در ماه مبارک رمضان اعزام شدند که از این تعداد 290 روحانی از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و بقیه با همکاری هیأت امناء هماهنگی صورت گرفته است.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که یکی از برنامه های این سازمان در ماه رمضان استفاده از ظرفیت های روحانیان شهرستان است، خاطرنشان کرد: امسال تصمیم گرفته شد که برای استفاده از روحانیان در مساجد شهرستان از وجود روحانیان و مبلغان آملی مقیم در قم و مشهد استفاده شود که در شهرهای قم و مشهد بیش از 600 روحانی آملی مشغول تحصیل و 250 روحانی در آمل وجود دارد.


وی، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان 200 مبلغ خواهر در شهر حضور خواهند داشت تا کلاس های ویژه خواهران در زمینه قرائت قرآن، احکام، نماز و دیگر فعالیت های فرهنگی و مذهبی را با همکاری هیات امنای مساجد برپا کنند.


حجت الاسلام رمضانی افزود: در ماه مبارک رمضان بیش از صد محفل قرآنی، اعزام مداح، عزاداری در سالروز شهادت امام علی(ع) و برپایی سفره کریمانه همزمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) با همکاری هیأت های مذهبی و هیات امنای مساجد برگزار می شود.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با اشاره به برگزاری گردهمایی بزرگ روحانیان و مبلغان قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان، یادآورشد: این گردهمایی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امورخیریه، سپاه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیأت های مذهبی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار می شود.


وی تصریح کرد: در شهرستان آمل بیش از 500 مسجد وجود دارد که  در 150 مسجد نماز بصورت جماعت برگزار می شود.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که در ماه مبارک رمضان شئونات این ماه باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از شهروندان تذکر می‌دهند که با وجود ماه رمضان رستوران‌ها در حال سرویس دهی هستند که باید جلوی این کار گرفته شود و سرویس دهی به مسافران محدود شده و در دید روزه‌ داران قرار نگیرد./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات