۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۲۶۷۸۰۳
حجت الاسلام عابدی خبرداد:

فعالیت 22 دانشکده علوم قرآنی در سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور از فعالیت 22 دانشکده علوم قرآنی در سراسر کشور خبرداد.
حجت الاسلام احمد عابدي

حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که راه اندازی مراکز قرآن یاوران برکات و ثمرات بسیاری دارد، گفت: تحقق این امر سنت حسنه ای است که باید به عنوان الگویی ارزنده معرفی شود.


وی با اشاره به این که حمایت بنیاد خیرین از دانشکده های علوم قرآنی اثرات بسیاری دارد، بیان داشت: این حمایت ها می تواند در افزایش میل و رغبت دانشجویان به این دانشگاه نقش آفرین باشد که دانشگاه هم نسبت به بنیادهای خیرین حمایت های لازم را خواهد داشت.


رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور با تاکید بر این که در شرایط کنونی رشته های پرجاذبه رشته های بین رشته ای است، تصریح کرد: رشته هایی نظیر قرآن و فلسفه ، قرآن و علوم و تربیتی و رشته هایی از این دست علاقمندان بسیاری دارد.


حجت الاسلام والمسلمین عابدی خاطرنشان کرد: در رشت های بین رشته های اختلاف مذاهب هم وجود نداشته و 6 رشته جدید با تصویب وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در از ترم تحصیلی آینده در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه ایجاد می شود.


وی از فعالیت 22 دانشکده علوم قرآنی در سراسر کشور خبرداد و گفت: این دانشکده ها در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت داردند.


رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور با تاکید بر این که در اساسنامه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بحث بین المللی شدن آمده است، بیان داشت: بین المللی شدن این دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور مطرح است.


حجت الاسلام والمسلمین عابدی تصریح کرد: از کشورهای آلمان، لبنان، امارات، پاکستان، هندوستان و عراق درخواست برای ایجاد دانشکده های علوم و معارف قرآن کریم داریم./950/ت302/ب1

ارسال نظرات