۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۶۸۷۶۶
استاد حوزه علمیه آمل:

ظرفیت های معنوی ماه رمضان فرصتی برای تعالی انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که ظرفیت های معنوی ارزشمندی در ماه مبارک رمضان وجود دارد، گفت: ابتدای ماه مبارک رمضان رحمت، وسط ماه رحمت و آخر آن آزادی از آتش جهنم را به ارمغان می آورد که باید زمینه بهره برداری شایسته از آن را به دست آوریم.
استاد حوزه علميه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی غفاری، استاد حوزه علمیه آمل امروز در جمع کارکنان اداره آموزش و پرورش آمل با گرامی داشت فرارسیدن ماه رمضان، گفت: انسان باید تلاش کند تا بهره برداری شایسته از این ماه نورانی و پربرکت داشته باشد.

 

امام جمعه امام زاده عبدالله تصریح کرد: ماه رمضان ماهی است که در آن به میهمانى خدا دعوت شده و انسان را در این ماه از کسانى قرار دادند  که شایسته کرامت خدا است.

 

وی افزود: مغبون کسى است که از آمرزش خدا در این ماه بزرگ محروم شود که باید تلاش کنیم از لحظه های نورانی آن بهره برداری شایسته در مسیر سعادت و رستگاری داشته باشیم.

 

حجت الاسلام غفاری در بیان فضایل این ماه گرانقدر، خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه سراسر خیر و برکت است که انسان می تواند ره توشه ای ارزنده در مسیر تعالی و تکامل خود بردارد.

 

استاد حوزه علمیه آمل ادامه داد: انسان باید در این ماه نورانی در مسیر تقرب الی الله قدم برداشته و زمینه رضایت حضرت حق را به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است فراهم کند.

 

امام جمعه امام زاده عبدالله با بیان این که ظرفیت های معنوی ارزشمندی در ماه مبارک رمضان وجود دارد، گفت: ابتدای ماه مبارک رمضان رحمت، وسط ماه رحمت و آخر آن آزادی از آتش جهنم را به ارمغان می آورد که باید زمینه بهره برداری شایسته از آن را به دست آوریم.

 

وی در خصوص اهمیت و ثواب افطاری دادن با ذکر سخنی از پیامبر گرامی اسلام، بیان داشت: کسى که به مؤمن روزه دارى افطار دهد گر چه با نیم دانه خرمایى و یا با جرعه آبى باشد ثواب آن مانند آزاد کردن یک بنده است که سبب آمرزش گناهان گذشته خود می شود.

 

امام جمعه امام زاده عبدالله با بیان این که گرسنگی و تشنگی در این ماه مبارک سبب یادآوری قیامت می شود، گفت: نه تنها دهان بلکه تمامی اعضای بدن اعم از چشم و گوش و زبان و دیگر اعضا باید در این ماه مراقب اعمال خود باشند.

 

حجت الاسلام غفاری با تاکید بر این که انسان باید تلاش کند تا توفیق بندگی شایسته به درگاه حضرت حق را داشته باشد، افزود: در بهترین ماه ها قرار داریم که باید تلاش کنیم در مسیر ارتقای معنویت گام برداشته و اهتمامی شایسته در این عرصه داشته باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات