۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۶۸۹۳۸
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه:

امروز یک جنگ بزرگ جهانی علیه تشیع و جبهه مقاومت آغاز شده است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به حوادث ناگوار منطقه و جنگ های صورت گرفته در عراق، لبنان، سوریه و یمن گفت: امروز یک جنگ بزرگ جهانی علیه تشیع، طرفداران انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت آغاز شده است.
حجت الاسلام احمدي ميانجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام محمود احمدی میانجی، استاد حوزه علمیه و عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه، امروز در جمع مردم زنجان در مسجد زینبیه اعظم این شهر با اشاره به درگیری ها و حوادث منطقه گفت: امروز در سوریه، یمن، لبنان و عراق یک جنگ بزرگ جهانی علیه تشیع و طرفداران انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت آغاز شده است.

 

وی در ادامه افزود: اگر اخبار را رصد کرده و پیگیری کنید متوجه می شوید بیش از 70 کشور جهان در این جنگ شرکت داشته و با حیله گری تمام، جوانان کشورهای مختلف اروپایی را اغوا کرده و آنها برای جنگ در یکی از این کشورها ترغیب و تشویق می کنند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به این که انسان در زندگی خود همواره به دنبال سود و زیان است تأکید کرد: انسان موجودی است که در زندگی خود همواره دو چیز را پیگیری می کند اول جلب منفعت و سود و دوم دفع ضرر از خود که البته حیات آدمی نیز در گرو همین دو چیز است و نباید در آن افراط یا تفریط کند.

 

حجت الاسلام میانجی در ادامه با بیان این که انسان ذاتا موجود شروری نیست تصریح کرد: همانطور که مسیحیت به آن معتقد بوده و انسان را موجودی شرور می پندارد اما این حرف صحیحی نیست و در عقاید و تفکرات شیعه و اسلام قابل قبول نیست چرا که ما معتقدیم تبدیل شدن به موجودی شرور یک امر اکتسابی است.

 

وی در ادامه با اشاره به سیل و بلاهای متعدد در دنیا و عدم منافات آن با عدل الهی اظهار داشت: برخی ها با توجه به بلایای متعدد در دنیا مانند سیل و زلزله و طوفان می گویند که خداوند به انسان ظلم کرده است که البته این حرف غلطی است چون در آیات قرآن نیز آمده است «ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس» یعنی همه این اتفاقات و بلاها به خاطر عملکرد خود انسان ها است.

 

این استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: یکی از موارد قابل مثال برای این موضوع این است که اگر توجه داشته باشید از زمانی که امام حسین (ع) در عراق و کربلا به دست آن مردم به شهادت رسید از آن روز به بعد دیگر مردم این کشور و در کل کشور عراق یک روز خوش به خود ندیده است؛ پس همه این بلاها به خاطر عملکرد خود آنها است.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه در ادامه با اشاره به بیرون رانده شدن آمریکا از ایران از 35 سال پیش تأکید کرد: ما امروز بیش از 35 سال است که آمریکا را از این کشور بیرون رانده ایم و تمامی این اتفاقاتی که آمریکا بر سر این ملت می آورد به خاطر بغضی است که از آن روز بر دل دارند اما مثل این که امروز عده ای فراموش کرده اند آمریکا کیست و با مردم این کشور در گذشته چه کرده است.

 

وی در ادامه افزود: این عزتی که کشور ما یعنی ایران اسلامی در منطقه و جهان دارد و خواهد داشت به برکت خون 175 شهیدی است که چند روز پیش از دل خروارها خاک با دستان بسته بیرون کشیده شده و بر روی دستان شما مردم تشییع شدند؛ پس عده ای این استقلال و عزت را به ناچیز به بیگانگان نفروشند.

 

حجت الاسلام میانجی در ادامه با اشاره به اصرار آمریکا به مذاکره با ایران اسلامی گفت: امروز چون ما در موضع قدرت قرار داریم آمریکا خواهان مذاکره با ما بوده و به سراغ ایران آمده است اما خودشان در ظاهر می گویند که تحریم ها ایران را پای میز مذاکره کشانده است؛ اما دروغ می گویند چون اگر تحریم ها اثرگذاری داشت پای میز مذاکره نیامده و همان را با شدت بیشتری دنبال می کردند./949/پ202/ب4

ارسال نظرات