مبلغان و مسؤولان امور دینی با برنامه ریزی مناسب پاسخگوی نیازهای جوانان باشند

حجت الاسلام سید علی حسینی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی پارسیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، سالروز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی به فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات را گرامی داشت و گفت: این روز نقطه عطفی در امر تبلیغ و شناخت و تبین امورات دینی و فرهنگی است.
وی افزود: بسیاری از انسان ها به دلیل آن که شناخت درستی از پروردگارشان ندارند، در اثر گناه کردن خود را از قرب الهی بی بهره می سازند، در این میان مبلغان دینی هستند که می توانند با تبلیغ صحیح، بندگان گریزپا را با پروردگارشان آشتی دهند.
سرپرست تبلیغات اسلامی پارسیان بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی با هدفهایی همچون احیا و اشاعه اندیشه تابناک اسلام و تقویت روح عبودیت الهی و ترویج اخلاق اسلامی در میان مردم بویژه نسل جوان و دفاع از اصول اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و شناخت توطئه های فرهنگی ـ تبلیغی بیگانگان تأسیس شد.
وی تبیین انحطاط و بطلان مکتب های الحادی و انحرافی و مبارزه با آفت های التقاط و تحجر با تکیه بر جامعیت اسلام و برانگیختن احساس مسؤولیت عمومی در قبال اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی با ارتقاء و رشد بینش اسلامی بویژه در میان نسل جوان را از دیگر اهداف تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد.
حجت الاسلام حسینی امر تبلیغ را نشانه مهرورزی خداوند به بندگان دانست و ابراز داشت: ارزشمندی امر تبلیغ موجب شده است که مبلغ جایگاهی والا پیدا کند و برتری ویژهای داشته باشد.
وی ادامه داد: بدون شک، وظیفۀ اصلی و غایی مبلّغان دینی(بعد از خودسازی و تزکیه نفس)، تبلیغ و تعمیق معارف و حقایق اسلامی در بین مردمی است که به عنوان مخاطب انتخاب میشوند.
سرپرست تبلیغات اسلامی پارسیان تصریح کرد: نقش روحانیان و مبلغان محترم و دلسوز که رسالت تعمیق و تزریق علم و معرفت و معنویت در بین مردم را از انبیاء و اولیاء به ارث بردهاند، بیش از سایرین در تعیین و ترسیم ارزشها و الگویهای نسل جوان و به طبع رشد و شکوفایی فرهنگی و اجتماعی جامعه، مؤثر و تعیینکننده خواهد بود.
وی در پایان اظهار داشت: نسل جوان ایران اسلامی ذخیره سرشاری از ایمان و شوق و طراوت و استعداد است و مسؤولان تبلیغات دینی باید به گونه ای برنامهریزی کنند که پاسخگوی این ظرفیت و نیاز عظیم جوانان کشورمان باشند./851/ت302/ح