۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۶۹۷۲۶
اوایل مرداد ماه؛

دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید آذربایجان غربی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: دوره اختبار و تثبیت با حضور 330 نفر از طلابی که آزمون‌های اولیه را با موفقیت پشت سرگذاشتند، از اوایل مردادماه برگزار می شود.
مرکز مديريت حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام علیرضا عبدی فام، معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: امسال بیش از یک هزار نفر در آزمون ورودی حوزه های علمیه استان شرکت کرده بودند که از این تعداد 500 نفر در آزمون موفق شدند.

 

وی گفت: طلاب حائز امتیاز در حال گذران مصاحبه و تحقیقات محلی هستند که بعد از این مرحله، هسته گزینش برای دوره اختبار و تثبیت تشکیل می شود.

 

حجت الاسلام عبدی فام با اشاره به حضور 330 نفر در دوره اختبار و تثبیت، افزود: در دوره اختبار و تثبیت افراد یک ماه مشغول تحصیل می شوند که 20 روز از این دوره آموزشی و 10 روز به صورت جلسات اخلاق و برنامه های تهذیبی است.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که دوره اختبار و تثبیت برای انتخاب طلاب از اوایل مرداد ماه برگزار می شود، اظهار داشت: طلاب در طول یک ماه زیر نظر مدیران، اساتید حوزه و اساتید اخلاق مشغول به تحصیل می شوند.

 

وی اضافه کرد: بعد از یک ماه تحصیل آزمونی از این افراد گرفته می شود طلاب حائز شرایط (معدل، استعداد و شرایط لازم استانی و مدرسه) به عنوان طلبه رسمی مشغول به تحصیل می شوند و برای آن ها کد طلبگی صادر می شود.

 

وی اضافه کرد: در دوره اختبار و تثبیت برای انتخاب طلاب دقت های لازم انجام می شود که قریب به 300 نفر از آن ها که دارای شاخص های طلبگی باشند به عنوان طلبه رسمی از دوم شهریور مشغول تحصیل می شوند.

 

حجت الاسلام عبدی فام با بیان این که در حال حاضر بیش از یک هزار طلبه در آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند، گفت: این تعداد طلبه در 10 مدرسه علمیه در شهرستان های ارومیه، خوی، ماکو، سلماس، تکاب، نقده، میاندوآب و شاهین دژ مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی هستند./1301/ت302/ب4

ارسال نظرات