۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۱
کد خبر: ۲۷۱۷۱۹
حجت‌الاسلام پناهیان:

زندگی آمیزه‌ای از فرآیند پذیرش محبوبیت‌ها و محدودیت ها است

خبرگزاری رسا-کارشناس مذهبی گفت: بخشی از زندگی پذیرش محدودیت‌ها است. آدم در جریان زندگی از ابتدا تا انتها، مدام محدودیت‌های بیشتری را می‌پذیرد، زندگی صرفاً فرآیند رسیدن به محبوب‌ها نیست، بلکه فرآیند پذیرش محدودیت‌ها نیز هست و البته همۀ این فرآیندها و اتفاق‌ها، در ظرف مقدرات الهی رخ می‌دهد.
پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان کارشناس مذهبی شامگاه چهارشنبه دهم تیرماه در دهه دوم ماه رمضان که در مسجد امام صادق برگزار شد، با اشاره به پیچیدگی زندگی گفت: دین به دلیل همین پیچیدگی‌هایش که به دلیل سطحی نبودن دین است، جذابیت دارد و لذا هر کسی نمی‌تواند در دینداری زیاد رشد کند.

وی در ادامه افزود:  اگر دین فقط یک‌طرف ماجرا را می‌گرفت که کار ساده بود! اگر دین گفته بود که فقط به سراغ دنیا بروید، کار راحت می‌شد و اگر دین گفته بود که فقط به سراغ آخرت بروید، باز هم راحت می‌شد، سختیِ کار در این است که هم باید مشتاق ملاقات خدا بشویم و برای شهید شدن دعا کنیم و هم باید برای طول عمر دعا کنیم، ذهنی که نتواند این دو را در کنار هم جمع کند، ذهن بسیط و ساده‌ای است.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه تأمین معیشت عین عبادت است افزود: انسان معیشت خودش را تأمین کند عین عبادت است، اما اگر این‌قدر به دنبال معیشت برود که نمازش را کنار بگذارد، خُب معلوم است که این غلط است و بی‌دینی است، جمع کردن مال کار درستی است، اما تکاثر کار غلطی است.

 

وی با اشاره به معنای تکاثر افزود: تکاثر یعنی اینکه کسی مال خودش را خرج نکند، انفاق نکند، صدقه ندهد، با مالش برای دیگران کارآفرینی نکند و صرفاً دنبال این باشد که از هر راهی پول دربیاورد و دیگران را از مواهب پول خودش محروم کند، خب معلوم است که اینها غلط است.

 

حجت الاسلام  پناهیان با اشاره به پذیرش محدودیت های زندگی افزود: بخشی از زندگی پذیرش محدودیت‌هاست، آدم در جریان زندگی از ابتدا تا انتها، مدام محدودیت‌های بیشتری را می‌پذیرد. زندگی صرفاً فرآیند رسیدن به محبوب‌ها نیست، بلکه فرایند پذیرش محدودیت‌ها نیز هست و البته همۀ این فرآیندها و اتفاق‌ها، در ظرف مقدرات الهی رخ می‌دهد.

 

وی با اشاره به دومین عنصر برای زندگی بهتر افزود: دومین عنصر در تعریف زندگی بهتر، سختی و زجری است که انسان برای رسیدن به معاش می‌کشد، البته این سختی‌ها و درگیری‌ها گاهی از اوقات دائره‌اش گسترده می‌شود و به جهاد فی سبیل‌الله هم کشیده می‌شود، مثلاً وقتی دشمنان آمده‌اند شما را غارت کنند، شما مقاومت می‌کنی و در این راه می‌کُشی و کشته می‌شوی و آن صحنۀ بسیار زیبا و پر حماسۀ جهاد رخ می‌دهد.

 

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: ‌زندگی بهتر را کسی دارد که عاشقانه زندگی کند، کسی که با احساسات سرشار و لبریز زندگی کند؛ محبت شدید زندگی انسان را گرم می‌کند./817/پ202/ح

ارسال نظرات