۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۲۷۲۱۰۷
مدیر مدرسه علمیه زهرای اطهر مشهد:

شیعه حقیقی جلوتر یا عقب تر از امام خود حرکت نمی کند

خبرگزاری رسا- مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد با اشاره به ویژگی های شیعه حقیقی گفت: شیعه حقیقی، پای خود را جای پای امام خود می گذارد و قدمی جلوتر و عقب تر برنمی دارد.
حضرت علي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم آشفته، مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد، روز گذشته در رواق دارالحکمه حرم مطهر رضوی، در جمع زائران و مجاوران گفت: در حرم ائمه اطهار(ع) از بین تمام اعمال، صلوات فرستادن بیشترین فضیلت را دارد.  

 

وی به ذکر فضایل امیرمؤمنان امام علی(ع) اشاره و ابراز کرد: ایشان صفات متضاد را در خود جمع کرده بودند؛ چرا که ایشان در عین این که رأفت و مهربانی داشتند، اما در برابر کسی که در مقابل دین قد علم کرده بود، می ایستادند.

 

آشفته اظهار کرد: با توجه به روایت « اَنا مَدینه العِلم وَ عَلی بُابُها» حضرت علی(ع) باب علم هستند و ایشان در آسمان ها شناخته تر هستند تا بر اهل زمین.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد گفت: در حال عبادت، تیر را از پای حضرت علی(ع) بیرون کشیدند؛ چرا که عاشقی که به معشوق خود عشق می ورزد، تمام فشارها را متوجه می شود اما این قدر که عشق  می ورزد، درد را تحمل می کند.

 

آشفته به علم حضرت علی(ع) اشاره و اظهار کرد: فردی که امامت مسلمین را بر عهده می گیرد، باید ویژگی ها و خصوصیاتی را دارا باشد تا بتواند امام باشد. داشتن علم، یکی از ویژگی های امامت است.


این کارشناس مذهبی گفت: دوستی ظاهری حضرت علی(ع) ملاک نیست؛ بلکه مسلمانان باید ولایت ایشان را نیز قبول کنند؛ پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: «ای علی اگر تمام اهل دنیا بر امر ولایت توجمع می شدند، خداوند آتش جهنم را نمی آفرید».

 

وی تصریح کرد: در زیارت جامعه کبیره می خوانیم که ائمه اطهار(ع) فصل الخطاب هستند؛ این بزرگواران زبان تمام موجودات را می دانند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد به ویژگی های شیعه حقیقی اشاره کرد و گفت: شیعه حقیقی، پای خود را جای پای امام خود می گذارد و قدمی جلوتر و عقب تر برنمی دارد.

 

آشفته به اهمیت شب های قدر اشاره و تصریح کرد: در شب های قدر مقدرات یکسال ما رقم می خورد. دعا در زمان روزه، اثر مهمی دارد؛ از این رو خدا رو شکر کنید که توفیق روزه نصیب شما شده است./1309/پ202/ب5

ارسال نظرات