۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۷۳۶۱۹
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

سلطه جهانی هدف استکبار از اشغال کشورهای اسلامی/ اختلاف افکنی میان مسلمانان بازی در زمین دشمن است

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور با اشاره به این که دل استکبار به حال شیعه و سنی و ایرانی و عرب و سیاه پوست و سفید پوست نسوخته است، گفت: هدف استکبار از اشغال نظامی، محاصره و جنگ علیه کشورها به خصوص کشورهای اسلامی سلطه جهانی بر همه ملت ها است.
سيد ابراهيم رييسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری درسخنرانی روز قدس در جمع مردم بیرجند، با اشاره به این که دل استکبار به حال شیعه و سنی و ایرانی و عرب و سیاه پوست و سفید پوست نسوخته است، گفت: هدف استکبار از اشغال نظامی، محاصره و جنگ علیه کشورها به خصوص کشورهای اسلامی سلطه جهانی بر همه ملت هاست.

 

وی افزود: در جامعه ای که در برابر ظلم سکوت شود و نسبت به شرارت های دشمن لبخند زده شود زمینه تسلط ظالم و شرور برملت های فراهم می شود.

 

دادستان کل کشور تصریح کرد: امروز با زبان روزه با تمام وجود اعلام موضع کردیم که ما می خواهیم راه مولایمان امام علی (ع) را ادامه می دهیم و می خواهیم علوی باشیم و با تمام وجود نسبت به دشمنان دین و اسلام نفرت داریم.

 

 حجت الاسلام والمسلیمن رئیسی ادامه داد: همان طور که در شب قدر دلهایمان را از بدی که خوبان به ما کرده اند صاف کرده ایم امروز یعنی در روز قدر نسبت به ظالمان با تمام وجود نفرت داریم و از آنها بیزاری می جوئیم و این بیزاری خود را با مشت های گره کرده بر سر دشمن می کوبیم و فریاد می زنیم.

 

وی با اشاره به این که عبادت پروردگار با پذیریش طاغوت و طغیان سازگاری ندارد، اظهار کرد: ملت ایران هرگز ولایت طاغوتیان را حتی با نام سازش نخواهد پذیرفت و در تمامی عرصه های محکم در مقابل دشمن مقاومت خواهد کرد.

 

دادستان کل کشور افزود: اگر چه نظام سلطه می خواهد به عالم سلطه کند اما ما هیچ پذیرشی از آنها نداریم و مکتب انزجار مکتب ایستادگی در برابر غیر خدا و مقاومت است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انزجار از غیر خدا مکتب پیامبر(ص) است و ما مسلمانان به یان مکتب پیابند هستیم و شیعه و سنی برایمان فرقی نمی کند همه مسلمان هستیم و در برابر استکبار ایستادگی خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: امروز همه مکاتب عالم در دفاع از غرب و استکبار می خواهند پذیرش ظلم را شرعی، قانونی و نوعی آزادی و بلوغ فکری جلوه دهند اما مکتب اعتقاد به مهدویت، به عاشورا و هیهات مناالذله اباعبدالله الحسین ظلم پذیر نیست و در برابر شرارت ها ایستادگی می کند.

 

وی با بیان این که جریان استکباری صهیونیستی داعیه تسلط بر عالم را دارد و می خواهد بر جهان تسلط پیدا کند و خودخواهی و خود پرستی خود را به یک سرزمین خاص فلسطین خلاصه نمی کنند، ادامه داد: از همان روز تشکیل استکبار جهانی، اسلام متعهد در صحنه و بیدار و با بصیرت اعلام کرده است که این غده سرطانی می خواهد تمام عالم را نابود کند و باید در برابر جنایت های و سطله خواهی های آنها یک عزم جهانی و اسلامی ایجاد شود.

 

دادستان کل کشور تصریح کرد: در یک مقطعی تصور بر این بود که سازمان آزادی بخش فلسطین و گروه های مذاکره کننده می تواند در پشت میزهای مذاکره مشکلات فلسطین را حل کند اما به مرور این موضوع آشکار شد که اسرائیل نه تنها فلسطین بلکه به دنبال مصادره سرزمین های اسلامی به بهانه ارض موعود است.

 

حجت الاسلام رییسی ادامه داد: 35 سال قبل که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید انورسادات رییس جمهور وقت مصر با اسرائیل مذاکره کرد و قرا رداد «کمپ دیوید» را امضا کردند اما تا امروز هیچ خبری از اجرای آن نیست.

 

وی تصریح کرد: جنگ ما با استکبار برای ایمان نداشتن نیست چون پیمان ندارند و در ذات جریان استکباری پیمان شکن است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که در این جریان مذاکره حسن نیت اسلامی بر همگان ثابت شده است، گفت: امیدواریم مذاکره برای ملت نتیجه خوبی داشته باشد اماهم چنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند «مذاکرات به هر نتیجه ای برسد اسرائیل هم چنان نا امن است».

 

وی ادامه داد: حزب‌الله در عملیاتی به نام شهدای قنیطره، حرکت مهمی به لحاظ استراتژی انجام داد که از جنگ 33 روزه و از نبرد بزرگ حزب‌الله در عرصه‌های مختلف کمتر نبود.

 

دادستان کل کشور تصریح کرد: توفق اطلاعاتی حزب‌الله بر اسرائیل، حرکت به موقع حزب‌الله را نشان داد که در جریان آن، افسران قابل توجهی از اسرائیل نابود شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بابیان ‌این که داعش مولود نامشروع اسرائیل است، اظهار کرد: این غده سرطانی اگر نابود شود، تمام فضای منطقه از آلودگی پاک می شود.

 

وی ادامه داد: اگر به نوع شعارها و استراتژی‌ها، بی‌رحمی و حرکت داعش نگاه کنید، متوجه می‌شوید این حرکات هیچ نسبتی با اسلام، قرآن و انسانیت ندراد و کاملا منطبق با اسرائیل است.

 

نماینده مردم بیرجند در مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا و استکبار جهانی به دنبال امنیت اسرائیل است و به همین دلیل درمیان کشورهای اسلامی اختلافات قومی و مذهبی و داعش را در جهت نابودی و تجزیه مسلمانان ایجاد کرده تا حواس جامعه جهانی را از قدس و فلسطین پرت کند.

 

دادستان کل کشور تصریح کرد: استکبار آدرس غلطی می‌دهد تا هدف را گم کنیم و اعلام روز جهانی قدس برای جلوگیری از این اقدام است و ما در اینجا اعلام می‌کنیم قدس پاره‌تن اسلام و آزادی فلسطین و قدس شریف، مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: مبارزه با جریان‌های تکفیری، قطعی است و همه جریان‌های تکفیری را دست‌ساخته جریان انگلیسی و استکباری می‌دانیم و جریان استکباری نیز مولود جریان آمریکایی است و ما با این جریان‌ها به عنوان پدیده‌ای که ساخته دست انگلیس است مبارزه می‌کنیم و مبارزه خواهیم کرد.

 

وی افزود: مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل مایه همه مفاسد در عالم است و در مبارزه با استکبار کنار آمدن با ظلم و ظالم وجود ندارد.

 

نماینده مردم بیرجند در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: به برکت آموخته‌های معلم بزرگ انقلاب اسلامی، در برابر راهبرد دشمن که اختلاف‌افکنی است راهبرد ما وحدت‌آفرینی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی یادآور شد: امروز هرکس در جهان اسلام بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد، سخنی در جهت اختلاف بزند، حتما در جهت دشمن حرکت کرده است و  امروز وحدت میان صفوف جامعه اسلامی را ضرورت اجتناب‌ناپذیر می‌دانیم و به دانش‌پژوهان، علما و دانشگاهیان می‌گوییم آنچه که دشمن به دنبال آن است را در جامعه روشنگری برای مردم و امت های اسلامی تبیین کنند./968/پ201/ش

ارسال نظرات