۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۲۷۳۸۰۱
آیت الله نوری همدانی:

پیروی از ولایت فقیه موجب عزت و پیشرفت ایران است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، پیروی از ولایت فقیه را موجب عزت و پیشرفت ایران خواند و گفت: مردم ایران در راستای پیروی از فرهنگ اهل بیت(ع) این نظام ولایی را به وجود آوردند و با پیروی از ولایت فقیه به پیشرفت، استقلال و اقتدار رسیده‌اند.
پشت صحنه ضبط برنامه ماه مبارک رمضان آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، جمعه شب در برنامه چشمه معرفت از سلسله سخنرانی‌های شب‌های ماه مبارک رمضان که از شبکه اول سیما پخش شد به نعمت‌های الهی و وجوب شکر آنها اشاره کرد و گفت: خداوند نعمت‌های فراوانی به انسان داده است؛‌ چنان که در قرآن می‌فرماید «شما از شمارش نعمت‌های الهی ناتوان هستید» که انسان باید شکر نعمت‌ها را بجا آورد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به سنت‌های ثابت الهی در دنیا اظهار داشت: انسان اگر در قبال نعمت‌های الهی شکر کند؛ نعمت‌ها برایش افزوده می‌شود؛ اما اگر کفران کند، عذاب الهی شدید است.

 

وی بزرگترین نعمت را ولایت اهل بیت(ع) خواند و ابراز داشت: امام صادق(ع) ولایت اهل بیت(ع) و شناخت ایشان را بهترین نعمت معرفی می‌کنند که باید خداوند را برای این نعمت بزرگ شکر کنیم و به ایشان وفادار بمانیم.

 

این مرجع تقلید، خیر دنیا و سعادت آخرت را در گرو پیروی از اهل بیت(ع) برشمرد و تأکید کرد: مردم مؤمن ایران با پیروی از فرهنگ اهل بیت(ع)، رژیم شاهنشاهی،‌ این عامل عقب ماندگی و بازیچه غرب را ساقط کردند و در دفاع مقدس به پیروزی رسیدند.

 

وی پیروی از ولایت فقیه را موجب عزت و پیشرفت ایران خواند و خاطرنشان کرد: مردم ایران در راستای پیروی از فرهنگ اهل بیت(ع) این نظام ولایی را به وجود آوردند و با پیروی از ولایت فقیه به پیشرفت، استقلال و اقتدار رسیده‌اند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآور شد: قرآن، حسنه را به ولایت تعبیر می‌کند و کسانی که در راه ولایت گام بردارند، بهترین اجر و پاداش را دارند و از عذاب روز قیامت ایمن هستند./908/پ202/ج

ارسال نظرات