۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۷۴۷۵۸
کارشناس مسائل مذهبی:

نشانه های ولایت حضرت علی در تورات و انجیل نیز ذکر شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قربانیان گفت: همان طور که در آیات قرآن درباره ولایت حضرت علی(ع) مواردی بیان شده است، در تورات و انجیل نیز ذکر شده است و اگر فردی حقیقت جو باشد، به دنبال این نشان ها می رود و آن ها را می یابد.
حجت الاسلام محسن قربانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن قربانیان کارشناس مسائل مذهبی عصر امروز در مسجد نورالله سواردز درباره شخصیت حضرت علی(ع) گفت: نشانه های امیرمؤمنان در تورات و انجیل نیز آمده است.

 

وی با اشاره به ابتدای آیه بیست و نهم سوره فتح که می فرماید: مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ وَالَّذینَ مَعَهُ اَشِّداءُ عَلَی الکُفارِ رُحَماءُ بَینَهم تَراهُم رُکَّعَاً سُجَّدَاً یَبتَغُونَ فَضلاً مِنَ اللهِ وَرِضواناً سیماهُم فی وُجوهِهِم مِن اَثَرِ السُّجُود، افزود: به نظر اهل تسنن منظور از وَالَّذینَ مَعَه ابابکر است، منظور از اَشِّداءُ عَلَی الکُفار عمر بوده، منظور از رُحَماءُ بَینَهُم عثمان است و منظور از تَراهُم رُکَّعاً سُجَّداً حضرت علی(ع) است.

 

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به نظر شیعه راجع به این آیه گفت: منظور از وَالَّذینَ مَعَه آمده در این آیه حضرت علی(ع) است، چرا که ایشان از کودکی تا پایان عمر پیامبر در همه احوال همراه ایشان بودند و این که ابابکر چند ساعت یا چند روز در غار همراه پیامبر بودند، دلیل نمی شود که منظور آیه از والذین معه، ابابکر باشد.

 

حجت الاسلام قربانیان بیان داشت: منظور قرآن از اَشِّداءُ عَلَی الکُفّار خلیفه دوم (عمر) نیست چرا که طبق تاریخ او از کسانی بود که در جنگ اُحُد از دست مشرکین فرار کرد و به کوه پناه برد و حضرت علی(ع) بودند که تا آخرین لحظات جنگ، از جان پیامبر محافظت کردند.

 

وی با اشاره به تاریخ افزود: طبق تاریخ، عثمان بدترین برخورد را با اباذری داشت که پیامبر در مورد او این همه سفارش داشتند، پس عثمان اَشِّداءُ عَلَی المُؤمِنین بود تا رُحَماءُ بَینَهُم و این از صفات حضرت علی(ع) است چرا که برای ایجاد مودّت بین مؤمنان، بیشترین از خود گذشتگی را از خود نشان دادند.

 

این کارشناس مسائل دینی با بیان این قسمت از آیه بیست و نهم از سوره فتح که می فرماید: تَراهُم رُکَّعاً سُجَّداً یَبتَغُون فَضلاً مِنَ اللهِ وَ رِضواناً سیماهُم فی وُجُوهِهِم مِن اَثَرِ السُّجود، گفت: منظور این قسمت از این آیه حضرت علی (ع) است چرا که اثر عبادت (نورانیت) در صورت ایشان نمایان بود.

 

حجت الاسلام قربانیان با اشاره به این قسمت آیه بیست و نهم سوره فتح که می فرماید: ذلِکَ مَثَلُهُم فِی التَّوراتِ وَ مَثَلُهُم فِی الاِنجیل، افزود: نشانه های امیرمؤمنان در تورات و انجیل نیز ذکر شده است و اگر فردی حقیقت جو باشد، به دنبال این نشان ها می رود و آن ها را می یابد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات