۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۷۵۴۳۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

استکبارستیزی در ذات انقلاب اسلامی است/ از توافق هسته ای بهره برداری جناحی نشود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که موفقیت توافق هسته ای مسأله ای ملی است، گفت: نباید جناح ها و گروه های سیاسی از این موفقیت بهره برداری سیاسی کنند.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به توافق هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5، افزود: باید به تیم مذاکره کننده هسته ای کشور برای تلاش خستگی ناپذیر و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان، خداقوتی جانانه گفت.

 

وی ادامه داد: مذاکره کنندگان هسته ای ایران پس از 12 سال مذاکرات منقطع و 22 ماه مذاکرات فشرده، زیر بار زیاده خواهی دشمنان و مستکبران نرفته و سرانجام نیز به نتیجه رسیدند و اگر بار دیگر دشمنان دبه درنیاورند به نظر می رسد مسأله ای هسته ای کشور ما از نظر جامعه بین الملل حل شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رییس جمهور پیرامون حصول به توافق هسته ای، افزود: رهبری در پاسخ خود زحمات و دقت تیم مذاکره کننده هسته ای را ارج نهاده و ما نیز ضمن عرض خداقوت به این زحمت کشان، همدلی و هم نوایی خود را با دولت و رییس جمهور اعلام می کنیم.

 

وی تصریح کرد: با وجود دست یابی به توافق هسته ای، مردم باید متانت انقلابی خود را حفظ کنند چرا که تا زمان اجرایی شدن و نتیجه دادن توافقنامه اخیر راه زیادی باقی مانده به همین دلیل نیز می بایست انتظارات و خواسته ها از دولت مردان معقول و منطقی باشند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به این که دست یابی به توافق هسته ای با کشورهای عضو گروه 1+5 به معنای پایان مسائل و مشکلات داخلی کشور نیست، خاطرنشان کرد: امضای این توافق آغاز یک راه بوده و اگر دشمنان عاقلانه رفتار کرده و نقض پیمان نکنند، نظام جمهوری اسلامی نیز به تعهد و توافق پایبند خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با بیان این که مسأله هسته ای و مذاکرات آن که منجر به توافق هسته ای شد، موضوعی ملی و در سطح بین المللی بود، تصریح کرد: نباید این توافق و موفقیت به دست آمده به حد جریان های سیاسی تنزل یابد.

 

وی با اشاره به این که موضوع ملی، بالاتر از هر جریان فکری و سیاسی بوده و به همین دلیل نیز تمامی گروه های فعال در عرصه سیاست کشور تأکید می کردند که انرژی هسته ای حق مسلم ماست، افزود: به همین دلیل نباید گروه های سیاسی از مسأله ملی توافق هسته ای بهره برداری جناحی بکنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: توافق هسته ای اخیر نشان داد که ملت بزرگ ایران می خواهد و می تواند در همه زمینه ها بر روی پای خود ایستاده و زیر بار هیچ قدرت و زورگویی نیز نخواهد رفت.

 

شورای نگهبان به جوسازی ها و توهین ها توجه نکند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بجنورد، با اشاره به بیست و ششم تیرماه، سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی، افزود: شورای نگهبان ساز‌و‌کاری برای پشتیبانی و صیانت از قانون اساسی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که این شورا راهکاری قانونی برای جلوگری از انحراف در قانون گذاری و مسؤولیت پذیری است، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان قانون اساسی نبض نظام و انقلاب اسلامی بوده و جایگاهی بسیار رفیع دارد.

 

وی با اشاره به این که در همه کشورهای جهان از جمله در کشورهای غربی ساز‌و‌کاری نظیر شورای نگبهان وجود دارد که مراکز و مسؤولیت های کلان و نیز برگزاری انتخابات ها را نظارت می کند، افزود: بر این اساس شورای نگهبان قانون اساسی افزون بر این که شرعی و اسلامی است، خردمندانه و عقلانی نیز بوده و کشورهای مختلف جهان وجوب آن را درک کرده اند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: شورای نگهبان قانون اساسی سه رسالت مهم تفسیر قانون اساسی، تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با شرع و قانون اساسی و نیز بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی را بر عهده دارد که باید این مسؤولیت های خود را با قدرت و دقت انجام دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که شورای نگهبان می بایست در مقابل جوسازی ها، توهین ها، تحقیرها و شایعات، از جایگاه خود عقب ننشیند و به وظیفه قانونی خود عمل کند، تصریح کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند کار شورای نگهبان جلوگیری از استحاله تدریجی و صیانت از هویت اسلامی نظام بوده و باید همانند این گذشته این وظایف خود را به درستی انجام دهد.

 

وی با بیان این که شورای نگهبان به شکلی قانونی، مانع از انحراف در مسیر انقلاب و نظام اسلامی می شود، خاطرنشان کرد: فقها و حقوق دانان این شورا از امنا و افراد مورد اعتماد رهبری و نظام هستند و با توجه به برگزاری دو انتخابات در سال جاری، وظایف خود را با دقت و انصاف و عدالت انجام می دهند.

 

مردم در برابر تحریف شعار اسلام رحمانی هوشیار باشند

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اساتید و مسؤولان آموزش عالی کشور، اظهار کرد: همان گونه که رهبری نیز در این دیدار فرمودند با اتمام مذاکرات هسته ای و دست یابی به توافق در این زمینه با کشورهای استکباری غربی، استکبارستیزی به پایان نرسیده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که استکبار ستیزی در ذات انقلاب و نظام اسلامی است، اضافه کرد: نباید گمان شود ما با یک توافقنامه و بیانیه، از آرمان ها و اهداف والای اسلامی و انقلابی خود دست بر می داریم.

 

وی با اشاره به این که طبیعت کشورهای استکباری درندگی و گرگ بودن است و دست یابی به توافق در زمینه هسته ای به معنای دوستی با آنها نیست، تصریح کرد: متأسفانه این روزها برخی از افراد در داخل کشور شعار اسلام رحمانی سر می دهند و می گویند باید در مواجهه با دشمنان آرام باشیم و با آنها دوستی کنیم در حالی که مراد از اسلام رحمانی دوستی با دشمنان اسلام نیست.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی افزود: اسلام دو بعد داشته و مفهوم آموزه اسلامی «سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ» که به معنای مسالمت با هر کس که با ما صلح و دوستی کرد و پیکار با هر کس که با ما جنگجویی و پیکار می کند؛ نیز همین موضوع است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: بر این اساس شعار اسلام رحمانی که این روزها از سوی برخی افراد سر داده می شود و شماری قصد دارند بر مبنای آن یک فرهنگ غلط را در کشور جا بیندازند، آدرس غلط دادن به مردم بوده و باید همه در برابر آن هوشیار باشند./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات