۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۷۵۶۶۹
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی:

قاضی و شاکی در شورای امنیت یکی است/ مسؤولان ابهامات موجود در متن را برطرف کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در شورای امنیت توازنی وجود ندارد، گفت: در این شورا قاضی و شاکی یکی هستند، همان کسانی که به عنوان مثال ادعا می کنند که ایران به تعهدات خود عمل نکرده همان افراد در سازمان ملل نظر داده و قضاوت می کنند.
حجت الاسلام والمسلمين محمود عبداللهي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين

حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جلسه شورای امنیت سازمان ملل که قرار است امروز قطعنامه تائید توافق ایران و گروه موسوم به 1+5 را به رأی گذارد، گفت: همانگونه که کارشناسان داخلی نیز اظهار نظر کردند ابهاماتی در این زمینه وجود دارد.


وی افزود: مسؤولان تیم هسته ای به صورت مجدانه تلاش می کردند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب افرادی مورد اعتمادی هستند اما این مورد اعتماد بودن به معنای مصونیت از اشتباه نیست؛ یکی از بندهای توافقنامه می گوید طرف ها می توانند ادعایی کنند و بر اساس ادعای آن ها می توان در سطح بین الملل تصمیماتی گرفته شود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در شورای امنیت توازنی وجود ندارد، اظهار داشت: در این شورا قاضی و شاکی یکی هستند، همان کسانی که به عنوان مثال ادعا می کنند که ایران به تعهدات خود عمل نکرده همان افراد در سازمان ملل نظر داده و قضاوت می کنند.


وی ادامه داد: با لحاظ این که در شورای امنیت توازنی وجود ندارد باید توجه داشت که سابقه این شورا و سازمان ملل نشان می دهد که نباید به آن ها اعتماد کرد، با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران همواره به ادعاهای آنان پاسخ داده اما همواره علیه ایران فعالیت کرده و اظهار بی اعتمادی کردند.


حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان این که سابقه شورای امنیت سازمان ملل سابقه مثبتی نیست، ابراز داشت: با توجه به عدم وجود توازن و عدم سابقه روشن و وجود ابهامات انتظار می رود که مسؤولان ابهامات را دنبال کرده و در پی بر طرف کردن آن باشند.


وی عنوان کرد: از نظر قانونی و بر اساس مصوبه مجلس آنچه که بیان شده نمی تواند تصمیم گیری نهایی باشد، ابتدا باید مجلس شورای اسلامی و سپس شورای امنیت نظر نهایی خود را اعلام کند تا مراحل قانونی طی شود، مسؤولان باید ابهامات را برطرف کنند تا سوء استفاده نشود.


نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: متونی که تنظیم می شود نباید مبهم باشد تا زمینه های سوء استفاده برای دیگران فراهم شود، در مقابل ایران کشورهایی هستند که مستکبر بوده و سابقه سوء استفاده دارد.


وی اضافه کرد: به دلیل این که دشمنان و طرف های مقابل قابل اعتماد نیستند متونی که قابلیت حمل بر چند معنا را داشته باشد زمینه را برای سوء استفاده آن ها فراهم می کند، این که گفته می شود که گفت وگو و بحث می کنیم راه حل نیست؛ مسؤولان باید عبارات مبهم را از ابهام خارج کنند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات