۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۷۶۶۳۲
حجت الاسلام والمسلمین عاملی:

لایه‌های کار اقتصادی وابسته به مسأله مدنیت و کار فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اردبیل با بیان این‌که لایه به لایه کار اقتصادی به مسأله مدنیت و کار فرهنگی بستگی دارد، گفت: لیبرالیسم جدیدی با نام تجارت ناب به وجود آمده است که می گوید هر چه را که می شود فروخت باید فروخت و از هرچه می شود پول به دست آورد، باید به دست آورد و این تجارت ناب رقیبی برای چاه های نفت خاورمیانه است.
نشست بصيرتي فرهنگيان اروميه با حضور امام جمعه اردبيل نشست بصيرتي فرهنگيان اروميه با حضور امام جمعه اردبيل نشست بصيرتي فرهنگيان اروميه با حضور امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ظهر امروز در نشست بصیرتی فرهنگیان بسیجی ارومیه اظهار داشت: معلم آرمانی برای زندگی آرمانی و این که در آخر خط زندگی از عمر خود لذت ببرد نیاز به این دارد که به کار خود اعتقاد داشته باشد.

 

وی افزود: معلمی نه یک مسأله قراردادی و تبلیغی بلکه یک حقیقت است که در تعلیم و تربیت نقش اساسی در جامعه دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به مشکلات اقتصادی، گفت: لایه به لایه کار اقتصادی به مسأله مدنیت و کار فرهنگی بستگی دارد.

 

امام جمعه اردبیل با بیان این که اصل سرمایه ما چاه های نفت و پول نیست، تصریح کرد: اصل سرمایه ی یک کشور احساس، عاطفه و ذائقه جامعه است.

 

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که می فرمایند «اقتدار یعنی، اقتدار فرهنگی»، افزود: اگر می خواهیم شاهد رشد و بالندگی جامعه باشیم فقط باید به فرهنگ جامعه تمرکز کنیم چرا که فرهنگ زیربنای سایر امور است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این که دو چیز را به هیچ کس جز معلم نمی دهند که یکی قلب و دیگری مغز است، افزود: در دنیا سخت تر از دو هنر مملکت داری و تربیت نیست، اگر انسان بالغ باشد بزرگترین آرزویش سهمی در پروسه ی تربیت می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل رفتار معلمان را الگو برای دانش آموزان خواند و گفت: معلم باید به قداست امر تعلیم و تربیت توجه داشته باشد چرا که معلم  قلب و مغز انسان را در اختیار دارد.

 

امام جمعه اردبیل با اذعان به اینکه هنر تربیت از دشوار ترین کارها است، گفت: در انتهای هر ارزش اخلاقی، نقش معلم نهفته است.

 

وی با اشاره به این که معلم باید جایگاه خود را بداند، افزود: در قرآن چندین مقام آمده است که رسیدن به آن آرزوی هر بنده است که بالاترین آن مقام ها مسأله هدایت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به آیات قرآن که خداوند متعال فرموده است «مساحت زمین را کم می کنم»، گفت: کسی نزد امام صادق(ع) آمد و به ایشان گفت من که زمین را نگاه می کنم نمی بینم که مساحت زمین کم می شود، امام فرمودند «منظور خداوند از این سخن کم شدن برکات و نعمات است».

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: وقتی عالم یا معلمی می‌میرد تمام اجزای زمین و آسمان برای او استغفار می‌کنند و گاهی دفع بلا از جامعه به وجود یک عالم یا معلم خوب است.

 

وی اضافه کرد: معلم هویتی که در دوران مدرسه به دانش آموز می دهد، دانش آموز یک عمر از آن هویت ابهام می گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: وقتی پدر و مادری دعوا می کند شیطان با خنده برای آن‌ها دست می‌زند و آثار آن این است که بچه با عقده بزرگ می شود و در آینده نمی‌تواند مادری نمونه باشد.

 

وی با اشاره به جنگ آداب و رسوم، افزود: امروز جنگ، جنگ آداب است و 700 نوع آداب داریم که معلم آموزنده این آداب ها است.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به هجمه‌های فرهنگی که امروزه با آن روبه رو هستیم، اظهار داشت: امروزه 160 شبکه فرزندان ایران اسلامی را با برنامه های غیردینی مورد هجوم فرهنگی قرار داده اند و سوار بر امواج وارد سبک زندگی می شود.

 

وی افزود: تربیت دینی بهترین نوع تربیت است و غرب با استفاده از رسانه ها ماهواره و مجازی و با ترویج بی بند و باری های اخلاقی، تهاجم فرهنگی را با جدیت دنبال می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: انقلاب در مفاهیم قدسی هر یک، یک رکن و پیامی دارد که انقلاب در مفاهیم قدسی یعنی این که اصلا مسأله قدسیه نیست و می گوییم خدایا ما را از شر مقدسات رها کن.

 

 وی تصریح کرد: انقلاب در مفاهیم قدسی مشابه لیبرالیسم است که لیبرالیسم یعنی رهایی از تمام ولایت ها حتی رهایی از ولایت عقل است.

 

 امام جمعه اردبیل گفت: لیبرالیسم جدیدی با نام تجارت ناب به وجود آمده است که می گوید هر چه را که می شود فروخت باید فروخت و از هرچه می شود پول به دست آورد، باید به دست آورد و این تجارت ناب رقیبی برای چاه های نفت خاورمیانه است./1301/پ201/ح

ارسال نظرات