۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۷۶۸۰۸

حماس از تحول اساسی در روابط این جنبش با مصر خبر داد

خبرگزاری رسا ـ نماینده حماس در لبنان از تحول اساسی در روابط این جنبش با مصر خبر داد و گفت: سرتیپ خالد فوزی رییس سازمان اطلاعات مصر ماه آوریل گذشته به دوحه ـ پایتخت قطر ـ سفر کرد و در دیدار با مسؤولان این کشور خواستار میانجیگری برای عادی سازی روابط با حماس شد.
جنبش حماس

به گزارش خبرگزاری رسا، علی برکه نماینده جنبش اسلامی حماس در لبنان خاطرنشان کرد که قاهره سه شرط را برای عادی سازی روابط با حماس مطرح کرده بود که عبارت بودند از: عدم دخالت در امور داخلی مصر، کنترل مرزهای نوار غزه با منطقه سینا و همکاری امنیتی در زمینه مقابله با حملات تروریستی علیه ارتش مصر در منطقه سینا.

 

وی افزود: جنبش حماس با این شروط قاهره موافقت کرد؛ چرا که امنیت مصر را به نفع فلسطین و این کشور را عمق طبیعی غزه و فلسطین و خط مقدم دفاع از آن می داند، اما در مقابل خواستار بازگشایی گذرگاه رفح و خارج شدن نام خود (حماس) از لیست سازمان های تروریستی شد؛ چرا که حماس یک جنبش آزادی خواه ملی است.

 

نماینده حماس در لبنان در ادامه این اظهارات خود به دیدارهای متعدد رهبران حماس با مسؤولان مصر در قاهره و به ویژه دیدارهای موسی ابو مرزوق عضو ارشد دفتر سیاسی حماس و رییس دایره روابط خارجی آن اشاره کرد و گفت: در این دیدارها بر سر عادی سازی روابط میان طرفین در راستای منافع دو ملت مصری و فلسطینی توافق شد.

 

برکه همچنین به آغاز روند بهبود روابط میان مصر و جنبش حماس اشاره کرد و بازگشایی گذرگاه رفح طی چندین نوبت و به ویژه طی ماه مبارک رمضان و واردات مصالح ساختمانی به غزه برای بازسازی خرابی های جنگ سال 2014 رژیم صهیونیستی را از مصادیق آن اعلام و ابراز امیدواری کرد که گذرگاه رفح همچنان باز باشد. وی افزود بحران موجود میان جماعت اخوان المسلمین و نظام مصر یک مشکل داخلی است و ما از حل سیاسی آن حمایت می کنیم./980/ب102/د

ارسال نظرات