۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۷۶۸۷۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

موفقیت در اشاعه فرهنگ دینی نیازمند تقویت همدلی و خرد جمعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: موفقیت در اشاعه فرهنگ دینی و تأثیرگذاری فعالیت های ترویجی در جامعه نیازمند تقویت همدلی و خرد جمعی متولیان است.
حجت الاسلام خادمي - ديدار با رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در دیدار با حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان که به مناسبت فرا رسیدن پنجم مردادماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی به امامت مرحوم آیت الله سیدمحمود طالقانی، برگزار شد، بر همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه های متولی در راستای ترویج آموزه های اسلامی و گسترش فرهنگ دینی در جامعه تأکید کرد.
 
وی ضمن گرامیداشت پنجم مردادماه، فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را در این راستا مهم ارزیابی کرد و افزود: ایجاد بستر مناسب جهت تعظیم شعائر و ایام‌الله، تعمیق باورها، ارزش‌ها و ترویج فرهنگ انقلابی، افزایش انگیزه مشارکت مردم در برگزاری مراسم های فرهنگی و مذهبی و انقلابی و غیره برخی از اقدامات حسنه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوده که تاکنون نتایج مناسبی در کشور و استان داشته است.
 
دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی خراسان شمالی با بیان این که این شورا تمام تلاش خود را برای تقویت بنیه عبادی و فرهنگی جامعه انجام می دهد، خاطرنشان کرد: مشارکت پرشور و حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مراسمات ملی، مذهبی و فرهنگی نشانگر اثرگذاری فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به همراه سایر نهادهای متولی است.
 
حجت الاسلام خادمی با تأکید بر این که اجرای کارها و فعالیت های فرهنگی و مذهبی با همدلی، همراهی، همکاری و هماهنگی بیشتر، نتایج بهتر و ماندگارتری خواهند داشت، تصریح کرد: موفقیت در اشاعه فرهنگ دینی و تأثیرگذاری فعالیت های ترویجی در جامعه نیازمند تقویت همدلی و خرد جمعی متولیان است.
 
وی با اشاره به این که همه ما دارای یک هدف مشترک بوده و آن ترویج فرهنگ اسلامی اصیل در جامعه دینی است، افزود: به همین دلیل لازم است دستگاه ها و نهادهای متولی امور فرهنگی و مذهبی جامعه با یکدیگر تعامل و هم افزایی داشته باشند تا بتوانند همگام با یکدیگر در راستای تحقق آرمان های والای نظام اسلامی حرکت کنند.
 
حجت الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: در این زمینه اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به عنوان یکی از متولیان اصلی و دستگاه های پیش رو در زمینه اشاعه فرهنگ اسلامی و آموزه های دینی در جامعه، با هماهنگی کامل با سایر نهادها، از هیچ تلاشی برای تحقق این اهداف والا فروگذار نخواهد کرد.
 
حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این دیدار، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های پیش روی این شورا در استان، اظهار کرد: تعامل و همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مناسب و بسیار مؤثر است.
 
وی خاطرنشان کرد: اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی و تثبیت و تعمیق آن در بین اقشار مختلف جامعه به ‌ویژه نسل جوان، از طریق برگزاری مراسم های مختلف ملی، انقلابی و مذهبی و استفاده بهینه از ظرفیت های ملی آن نیاز به کمک و حضور روحانیان مبلغ دارد که در این میان نقش نهاد تبلیغات اسلامی ویژه است.
 
حجت الاسلام سالاری با تأکید بر این که انتظار می رود اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در راستای استفاده از توان روحانیان مبلغ در مناسبت های انقلابی و اسلامی تعامل پررنگ تری با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان داشته باشد، تصریح کرد: حضور روحانیان مبلغ آگاه و زبده در مناسبت های مختلف سبب غنای بیشتر برنامه ها شده و مشارکت بیشتر مردم را در پی خواهد داشت.
 
گفتنی است، در این نشست راهکارهای تعامل بیشتر و افزایش همکاری نهاد تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در مناسبت های انقلابی و مذهبی بحث و بررسی شد./9314/پ202/ب5
ارسال نظرات