۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۷۶۹۰۱
عضو پژوهشگاه طب اسلامی تبیین کرد؛

تأثیر تغذیه در دوران شیردهی بر سبک زندگی نوزاد

خبرگزاری رسا ـ عضو پژوهشگاه طب اسلامی با اشاره به این‌که مادران باید در دوران بارداری و شیردهی به نوزاد به شدت مراقب تغذیه خود باشند، گفت: تغذیه در دوران شیردهی سرنوشت سازترین دوران در زندگی نوزاد است.
تغذيه نوزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم شریف، عضو پژوهشگاه طب اسلامی، ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه (س) حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این‌که مادران باید در دوران بارداری و شیردهی به نوزاد به شدت مراقب تغذیه خود باشند، گفت: تغذیه نوزاد در دوران شیردهی سرنوشت ساز ترین دوران در زندگی اوست.


وی افزود: مادران در دوران بارداری و شیردهی به کودک ضمن این‌که باید از لقمه حلال استفاده کرده و از غذاهای حرام و شبهه ناک استفاده نکنند باید مواد غذایی سالم و تازه مصرف کرده و از مصرف غذاهایی که مواد افزودنی دارند به شدت پرهیز کنند زیرا مصرف غذاهایی که حاوی مواد شیمیای هستند بر روی تکثیر سلول‌ها و مباحث ژنتیک جنین بسیار اثر گذار بوده و می‌توانند موجب تولد کودکان معلول و با مشکلات خاص شوند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر مادر در دوران جنینی و شیردهی در غذای خود اصول طب و تغذیه اسلامی را رعایت نکند نوزاد او همواره بیمار بوده و نخواهد توانست از آرامش کافی برای تربیت کودک برخوردار باشد.

 

خانم شریف با اشاره به این‌که متأسفانه استفاده از انواع مغزهای مفید مانند مغز بادام، پسته و گردو در رژیم غذایی کودکان امروز جایی ندارد، تصریح کرد: حتی مادرانی که این ریز مغزها را به فرزندان خود می‌دهند از مواد بسته بندی که دارای افزودنی هستند استفاده کرده و سعی نمی‌کنند این مواد مفید برای رشد جسمی و هوشی را به صورت طبیعی و بدون افزودنی به فرزندان خود بدهند.


وی اظهار کرد: مصرف مواد خوراکی مانند انواع چیپس ها، پفک، نوشابه و سایر مواد دارای افزدونی ضمن این‌که سیستم گوارشی بدن کودک را برای ابتلا به انواع بیماری‌ها آماده می‌کند و موجب شده که کودکان دچار افزایش وزن شده و یا قد کوتاهی داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تنها مواد طبیعی و تازه برای بدن انسان مفید است و می‌تواند به رشد کودک کمک کند اما استفاده از مواد شیمیایی در رژیم غذایی با افزایش خطر ابتلا به سرطان، سیستم و الگوی رشد بدن کودک را دچار مشکل جدی می کند.


وی یادآور شد: تنها یک کودک و نوزاد سالم است که می‌تواند آینده خانواده و کشور خود را تأمین کند و کودکان معلول یا دچار بیماری‌های مختلف تنها سبب افزایش هزینه برای دولت ها هستند بنابراین مراقبت از تغذیه خانواده اولین اصل در سبک زندگی اسلامی و ایفای رسالت مادری است./837/پ202/ی

ارسال نظرات