۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۷۷۰۶۲

آیت الله سیستانی در دیدار با وزیر خارجه ایران بر ضرورت مبارزه با تروریسم تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید در دیدار با وزیر خارجه ایران بر ضرورت حفظ وحدت کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، امروز، پس از زیارت حرم امیرالمؤمنین علی (ع)، به دیدار حضرت آیت ‌الله سید علی سیستانی رفت.


وزیر امور خارجه ایران پس از این دیدار طی کنفرانس مطبوعاتی به شرح مسائل مطرح شده پرداخت و گفت: حضرت آیت الله سیستانی بر ضرورت تلاش و هماهنگی یک پارچه کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.


وی افزود: بسیاری از مراجع تقلید خواستار مبارزه و تلاش مضاعف در مبارزه با تروریسم هستند.


محمد جواد ظریف تصریح کرد: خطر فتنه طائفه‎ و افراط گرایی جهان و کشورهای منطقه را تهدید می‎کند بنابراین باید در مقابل تروریسم همبستگی و هماهنگی کامل را داشته باشیم.


وی نقش مرجعیت دینی در مسائل منطقه را تاثیر گذار و آن را حایز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: حمایت ایران از عراق، مردم و حکومت آن در برابر مبارزه با تروریسم همچنان ادامه دارد و این پشتیبانی برداشته نمی‎شود.


قرار است محمد جواد ظریف بعد از ظهر امروز راهی بغداد شود تا با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.


ظریف پیش از عراق، روز گذشته به کویت سپس قطر سفر و با مقامات این کشور در کویت و دوحه دیدار کرد و با سفر به عراق، این سفر دوره‌ای در منطقه به پایان می‌رسد./994/ب902/ک

ارسال نظرات