۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۷۷۱۳۳
باهنر در نشست خبری:

فتنه و انحراف دو خط قرمز اصولگرایان در انتخابات است/ مجلس خبرگان را نباید سیاسی کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: نباید مجلس خبرگان را سیاسی کرد زیرا کار مجلس خبرگان فراتر از جناح‌های سیاسی است به همین دلیل ماموریت سنگین و ویژه‌ برعهده دارد که باید پشتیبان ولایت فقیه باشد.
باهنر نشست خبري محمد رضا باهنر نشست خبري محمد رضا باهنر در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل جامعه مهندسین برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالگرد شهدای عملیات مرصاد گفت: عملیات مرصاد اوج حضور غیر سازمانی، مردمی و ایثارگرانی بود که با فرمان حضرت امام راحل صورت گرفت و سرنوشت کسانی که به ملت، دین و شرف خود خیانت کردند و به گروه منافقان پیوستند مشخص است زیرا آنها در هیچ جاممعه انسانی جایگاهی ندارند و بهترین دوست آنها اسرائیل می‌باشد.

 

دبیر کل جبهه پیروان با اشاره به  سیل اخیر عنوان کرد: این حادثه ناگوار که در آن برخی از هموطنانمان جان باخته یا بی‌خانمان شدند غیر قابل پیش‌بینی بود بنابراین ما در پیش‌بینی اینگونه حوادث ضعف داریم که باید با حل نقطه ضعف‌ها از تکرار آن پیشگیری کنیم.

 

باهنر با اشاره به این مطلب که برخی برای انتخابات خبرگان خواب آشفته دیده‌اند اظهار: در کشور ما مسؤولان با رای مردم انتخاب می‌شوند زیرا رای مردم بالاترین قدرت در جمهوری اسلامی است خیال ما از نتیجه انتخابات خبرگان راحت است اما ممکن است عده‌ای به دلیل سیاسی خواب آشفته دیده باشند که باید مراقب باشیم خبرگان دو قطبی نشود.

 

وی افزود: به دلیل سیاسی بودن مردم ایران و پیش‌لرزه و پس‌لرزه‌های انتخابات در کشور انتخابات چهار گانه را هر دو سال یکبار برگزار کنیم  و پایان امسال نیز انتخابات مجلس و خبرگان را خواهیم داشت.

 

دبیر کل جبهه پیروان با تاکید به این که هر انتخاباتی دارای قوانینی است، افزود: هر انتخاباتی که در کشور صورت می‌گیرد دارای قوانینی است و هر کس که وارد انتخابات می‌شود باید فرآیند و قوانین آن را بپذیرد و ما نیز همواره رقبای خود را برای حضوردر انتخابات دعوت می‌کنیم.

 

باهنر افزود: نباید مجلس خبرگان را سیاسی کرد زیرا کار مجلس خبرگان فراتر از جناح‌های سیاسی است به همین دلیل ماموریت سنگین و ویژه‌ برعهده دارد که باید پشتیبان ولایت فقیه باشد و ولایت فقیه نیز پشتیبان نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی در ادامه نشست خبری با اشاره به توافق هسته‌ای، بیان داشت: مساله هسته‌ای یکی از مسائل مهم کشور می‌باشد که رهبر معظم انقلاب فرمودند«در حین رسیدگی به مساله هسته‌ای باید مراقب بود که مساله هسته‌ای موجب چالش و افتراق بین مردم نشود» ‌و البته هنوز مراحل قانونی این بیانیه باید در مجلس اسلامی و شورای عالی امنیت ملی که در آن سران قوا و فرماندهان نیز حضور دارند بررسی ‌شود

 

دبیر کل جبهه پیروان  در ادامه ابراز کرد: اختلافاتی که در میان سران آمریکا وجود دارد نباید سبب اختلاف درکشور ما شود؛ مطمئن باشید با بررسی‌های صورت گرفته توسط همه مسئولان در دولت، شورای عالی امنیت ملی و مجلس اسلامی درباره مساله هسته‌ای تصمیم واحدی گرفته خواهد شد.

 

وی گفت: ظرف یک هفته آینده اعضای کمیسیون ویژه هسته‌ای انتخاب خواهد شد تا با تلاش آنها جمع بندی جامعی صورت گیرد.

 

باهنر درباره همکاری جبهه پیروان با جبهه پایداری خاطرنشان کرد: جبهه پایداری از تشکل‌های فعال در کشور است و هدف جبهه اصولگرایان این است که با همه ائتلاف‌های اصولگرایان متحد شویم.

 

دبیرکل جبهه پیروان با اشاره به اینکه فتنه و انحراف برای اصولگرایان دو خط قرمز می‌باشد، گفت: اصولگرایان از ریاست جمهوری دوره هشتم و هفتم در هر دوره دارای یک اسم هماهنگ بودند بنابراین الان نیز به اسم آن کاری نداریم و هدفمان اتحادی بین اصولگرایان است که با محوریت جامعه روحانیت مبارز تهران شکل می‌گیرد.

 

وی در ادامه افزود: جامعه روحانیت تلاش دارد با افراد مختلف اصولگرایی از جمله با ما، جبهه پایداری، طیف لاریجانی و قالیباف مذاکره کند و این کار را انجام می‌دهد و ما نیز تلاش داریم مرکزیت شورا را به وجود آوریم و اسم آن مهم نیست رسیدن به مقصد مورد نظر برای ما مهم می‌باشد.

 

باهنر با اشاره به نقش مجلس و شورای امنیت ملی در توافق هسته‌ای، عنوان کرد: مصوبات شورای عالی امنیت ملی به عنوان پیشنهاد به محضر مقام معظم رهبری ارائه می‌شود و آنهایی که مورد تایید ایشان باشد دیگر لازم نیست که مجلس وارد این مسئله شود نظر ما این بود که این گزارش به صورت لایحه باشد اما اینگونه نشد و البته این مانع از ورود مجلس به جزئیات این برنامه نخواهد بود.

 

دبیر کل جبهه پیروان با اشاره به موضع هسته‌ای، بیان داشت: این توافق به هر دو طرف بستگی دارد و برای مثال ممکن است کنگره آمریکا بگوید که ما آن را به شرط اصلاح برخی بندها می‌پذیریم که این مساله بسیار سخت است وشاید عملیاتی هم نشود به همین دلیل ما باید به یک جمع‌بندی و در نهایت به یک نظر واحد برسیم.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر قدوسی مبنی براینکه اصلاح‌طلبان خط قرمز شورای نگهبان هستند، گفت: در مجلس طیف‌های متنوعی حضور دارند و ما شاهد برخی افراط و تفریط ‌ها هستیم اما صدای مجلس غیر از این افراط و تفریط است و اصلاح‌طلبان به هیچ وجه برای نظام خط قرمز نیستند و خط قرمز نظام فتنه و انحراف است و اگر کسی همه اصلاح طلبان را با چوب فتنه براند این ظلم در حق آنها است.

 

باهنر با اشاره به تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، ابراز داشت:  تحقیق و تفحص خوبی از بنیاد شهید انجام شده و اسناد زیادی در این زمینه جمع‌آوری شده البته تلاش ما بر این است که در قضاوت‌ها به کسی ظلمی صورت نگیرد.

 

نایب‌رییس مجلس با اشاره به مخالفت لاریجانی در بررسی توافق هسته‌ای در مجلس، تصریح کرد: زمانی که مجلس تاسیس یک کمیسیون ویژه هسته‌ای را تصویب کرد به این معنی است که مجلس عزم جدی برای رسیدگی به این مساله دارد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما سعی می‌کنیم در کمیسیون ویژه هسته‌ای افراد آگاه، عالم و متخصصی حضور داشته باشند که به امنیت ملی، قضایی، انرژی، برنامه و بودجه و اقتصاد و به موضوع هسته‌ای و تحریم‌ها مسلط هستند./807/پ201/ج

ارسال نظرات