۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۷۷۲۲۳
مدیر مؤسسه میراث شیعه خبر داد؛

آغاز نخستین طرح تابستانی مؤسسه میراث شیعه در تبریز

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قربانی از آغاز طرح تابستانی مؤسسه میراث شیعه خبر داد و گفت: از جمله کلاس های این دوره صرف و نحو و طب سنتی است.
دومين دوره طب سنتي
حجت الاسلام رحیم قربانی، مدیر مؤسسه میراث شیعه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری کلاس های آموزشی تابستانی در مؤسسه میراث شیعه خبر داد.
 
وی در رابطه با هدف برگزاری کلاس های آموزشی تابستانی مؤسسه میراث شیعه، گفت: غرض از برگزاری این کلاس ها آشنایی متقاضیان مشتاق، با علوم اسلامی است.
 
این استاد حوزه ادامه داد: کلاس های مؤسسه در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می شود و عموم عزیزان به ویزه از طلاب محترم جهت حضور در کلاس های آموزشی مؤسسه میراث شیعه دعوت و ثبت نام شده است.
 
حجت الاسلام قربانی با بیان این که‌ کلاس ها از امروز دوشنبه آغاز به کار کرده است، افزود: کلاس ها در طول هفته و از روز شنبه تا چهار شنبه برگزار می شود.
 
وی ابراز داشت: در طب اسلامی، کتاب قانونچه ابن سینا از سوی استاد حسن کمار تدریس می شود و همچنین کلاسی با عنوان حفظ صحت بدن بر اساس طب و تغذیه سنتی برگزار خواهد شد که در آن شیوه های حفظ سلامت مزاج بر اساس تغذیه سالم بحث خواهد شد، هدف از برگزاری این کلاس ها احیای منابع دست اول طب اسلامی و آشنایی علاقه مندان با طب سنتی است.
 
مدیر مؤسسه میراث شیعه، در ادامه به بخش دیگری از مباحث مورد بحث در این کلاس ها اشاره کرد و ابراز داشت: ادبیات عرب و زبان قرآن با موضوع صرف و نحو، برای آشنایی و فهم عمیق متون دینی؛ روایات و قرآن کریم تدریس می شود.
 
وی این طرح را یک طرح علمی، آموزشی خواند و تصریح کرد: از جمله اهداف این طرح را آشنایی بیشتر با علوم انسانی، و تربیت نیروی انسانی مجرب برای پژوهش و تحقیق در متون دینی، جهت ارائه نظریه ها و راه کار های مسائل اجتماعی است.
 
حجت الاسلام قربانی مخاطبان این طرح را طلاب محترم عنوان کرد و اظهار داشت: شرکت در کلاس های طرح تابستانی مؤسسه میراث شیعه جهت آشنایی عموم مردم با علوم اسلامی آزاد است, بنابراین علاقه مندان غیر طلبه نیز در این کلاس ها شرکت می کنند./854/ت302/
ارسال نظرات