۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۷۸۶۳۷
امام جمعه قزوین تأکید کرد؛

وابستگی به جریان‌های سیاسی عامل بیماری رسانه‌/ بی تقوایی رسانه‌ها جامعه را از بلوغ فکری و بصیرت دور می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین تقوا را عامل بلوغ فکری و بصیرت جامعه اسلامی دانست و گفت: اگر مجموعه‌های خبری همچون روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری خالی از تقوا باشند جامعه به بلوغ کامل و بصیرت نمی‌رسد.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین ظهر امروز(14 مرداد ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اگر چه مشکلات و موانع بسیاری در مسیر زندگی افراد وجود دارد اما براساس آیات الهی در صورت توکل به خدا و رعایت تقوای الهی کارها آسان می‌شود.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: حضرت موسی(ع) که رسالت خبرنگاری و مبارزه با فرعون را بر عهده داشت از خدا سعه صدر و ظرفیت روحی طلب کرد تا به دور از فضای طمع و تنگ نظری و منافع حزبی و جناحی در راستای اهداف حرکت کند و به معنای واقعی آزاده باشد.

 

این مسؤول با اشاره به لزوم رعایت تقوای الهی خاطرنشان کرد: در برخی مواقع کارها آسان و در برخی دیگر کارها به دشواری انجام می‌شود برای سهولت و گشادگی در امور باید باتقوا بود چراکه کسانی که تقوای الهی را پیشه کنند همه درهای بسته به روی آنها باز می‌شود.

 

وی در ادامه تقوا را عامل بلوغ فکری و بصیرت جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: اگر مجموعه‌های خبری همچون روزنامه‌ها، هفته نامه و پایگاه‌های خبری خالی از تقوا باشند جامعه به بلوغ کامل و بصیرت نمی‌رسد.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به دو گروه مؤمنان و طاغوتیان بیان کرد: در قرآن از دو طیف متناقض یعنی مومنان و طاغوت یاد شده که در جاهای مختلف و با بیانی متفاوت از آنها نام برده شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: خبرنگاران صادق کسانی هستند که همه تلاش و همت خود را در راستای تعظیم شعائر الهی به کار می‌گیرند و در تولید مطالب به دنبال تحقق خواسته‌های خداوند متعال، برجسته کردن مطالبات مردم و افزایش قدرت و عزت اسلام هستند تا احساسات مردم با اسلام گره بخورد.

 

وی در ادامه افزود: اشاعه منکرات و بدی‌ها در همه حوزه‌ها همچنین نشان دادن نقاط ضعف نظام و در نظر نگرفتن تعظیم شعائر الهی نشانه نفاق و بیماری دل خبرنگاران است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت حریت و آزادگی گفت: هر یک از افراد با توجه به میزان فهم درست، بینایی، بصیرت و آگاهی در کنار آزادگی می‌تواند فعالیت کنند چراکه حریت، زبان و قلم افراد را روان می‌سازد و در صورتی که قلم، انسان و کاغذ در کنار هم قرار گیرند و با اخلاص عمل شود؛ ذهن فعال شده و قلم اسان و روان می نویسد.

 

امام جمعه قزوین فقدان حریت و آزادگی را آفت جامعه رسانه‌ای برشمرد و ادامه داد: جامعه خبری، وعاظ و اندیشمندان از آفت فقدان حریت و آزادگی آسیب دیده آن را به جامعه منتقل می‌کنند.

 

این مسؤول عنوان کرد: خبرگزاری‌ها باید در زمینه بستر سازی و دعوت عموم به عمل کردن در راستای اهداف اسلام فعالیت کنند همچنین در صورتی‌که فردی همه اندیشه خود را محدود به مسایل دنیوی کند بر اساس آیات الهی همه شخصیت وی گم شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه تصریح کرد: خبرنگاران صادق و درستکار همواره در راستای منافع دینی فعالیت می‌کنند از سویی دیگر ممکن است که ما خبرنگار هوای نفس، استکبار، حزب، مال دنیا و قدرت‌های حاکم باشیم و یا اینکه خبرنگار قرآن، معارف دینی و حقایق و مردم و مظلومین باشیم.

 

وی در پایان وابستگی به جناح ها و احزاب سیاسی را عامل بیماری جامعه رسانه ای عنوان کرد و گفت: داشتن صداقت در حرفه خبرنگاری امری مهم است اما باید توجه داشت که صداقت به معنای بیان همه وقایع نیست./848/پ202/ب4

ارسال نظرات