۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۲۷۸۶۸۵

مراسم بزرگداشت آیت الله میرزا هاشم آملی در لاریجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت الله میرزا هاشم آملی و پنجمین یادواره شهدای منطقه بهرستاق لاریجان برگزار می شود.
آيت الله آملي

ولی محمد فضلی، بخشدار لاریجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، اظهار داشت: مراسم بزرگداشت آیت الله میرزاهاشم آملی و پنجمین یادواره شهدای منطقه بهرستاق بخش لاریجان شهرستان آمل برگزار می شود.


وی تصریح کرد: این مراسم در روز جمعه، شانزدهم مرداد و در روستای بینجستان منطقه ییلاقی بهرستاق و از ساعت 9 صبح الی 14 عصر صورت می گیرد.


فضلی، خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت این عالم گرانقدر و شهدای منطقه با سخنرانی حجت الاسلام سید حبیب الله حسنی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ، مداحی حاج محمود شاهنوری و سرودن شعر گلدسته گرگانی همراه است.


بخشدار لاریجان، ادامه داد: این مراسم گرانقدر به همت اداره بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان آمل، ستاد یادواره شهدای بهرستاق لاریجان، سپاه ناحیه آمل و بخشداری لاریجان برگزار می شود.


وی با بیان این که شهدا زمینه ساز عزت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، گفت: شهدا در مسیری ارزشمند و متعالی قرار گرفته و ما وظیفه داریم سیره نورانی این عزیزان را به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است ادامه دهیم.


فضلی با تاکید بر این که شهرستان آمل همواره به سبب حضور علمای گرانقدر و ارزشمند به خود می بالد، افزود: آیت الله میرزاهاشم آملی، علامه میرحیدر آملی، آیت الله محمدتقی آملی، میرقوام الدین مرعشی و دیگر بزرگان از جمله علمای بزرگ این شهرستان عالم پرور هستند.


بخشدار لاریجان، خاطرنشان کرد: امروز نیز شهرستان آمل به وجود علمای گرانقدری همچون حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی افتخار می کند که به عنوان سرمایه های گرانقدری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهان اسلام هستند.


وی با تاکید بر این که بهره گیری از سیره علما و بزرگان باید به نحوی شایسته وجود داشته باشد، گفت: سرمایه های ارزشمند و بزرگی داریم که باید از آن استفاده های خوبی کرده و از اندیشه های متعالی آنان بهره مند شویم.


فضلی، خاطرنشان کرد: جامعه امروز و نسل جوان نیازمند بهره گیری از سیره علما و بزرگان است که می توانیم در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بهره گیری خوبی از آن داشته باشیم که باید از این ظرفیت های استفاده شود.


گفتنی است؛ آیت الله میرزا هاشم آملی در سال 1278 هجری شمسی در یکی از روستاهای لاریجان در هفتاد کیلومتری شهر آمل در خانه ساده مرحوم میرزا محمد به دنیا آمد و در دوران پربرکت زندگانی خویش بیش از پنجاه سال به تدریس علوم اهل بیت(ع) همت گماشت و در کنار تدریس به تألیف و تحقیق نیز دست زده و سرانجام پس از 91 سال تلاش و کوشش در جهت احیا و بزرگداشت شعائر دینی در سال 1371 بدرود حیات گرفته و جهان علم، تقوا و فضیلت را عزادار ساخت و فرزندان این عالم گرانقدر آیت الله صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه و دکتر علی لاریجانی ، رییس مجلس شورای اسلامی امروز به عنوان افتخارات نظام اسلامی هستند./1314/ت302/ب4

ارسال نظرات