۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۷۸۸۲۶
فضل الله:

مقابله با مبلغان افراطی به برخورد منطقی نیازمند است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت لبنان، برخورد منطقی با مقوله اختلاف مذهبی را سد مستحکمی در برابر فتنه افروزی‌های مبلغان افراطی دانست.
سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت لبنان، در مراسم تکریم از عبدالحسین شعبان، نویسنده و پژوهشگر عراقی از تلاش‌های وی قدردانی کرد و افزود: آنچه امروزه کشورهای عربی اسلامی از آن در رنج هستند، از سوء تدبیر در مدیریت فرهنگی جوامع عربی است که دشمن توانسته با استفاده از مطالب جعلی، تعصب افراد را مبنای تصمیم گیری های آنان قرار دهد.


این روحانی لبنانی به ریشه‌های انحراف عقیدتی میان قشر جوان برخی کشورها اشاره و تصریح کرد: کشورهای عربی بستر آماده‌ای برای درگیری داخلی بود و دشمن با سوء استفاده از عدم درک عمیق مفاهیم دینی از سوی برخی جوانان، آنان را به ابزاری برای اجرای نقشه‌های استعماری خود تبدیل کرد.


فضل الله جدایی اخلاق از دین را موجب ایجاد پیامدهای خطیری دانست و افزود: اگر در مسیر عبودیت، به مسایل اخلاقی توجه نشود، جوامع ما آثار عبادت را به عینه مشاهده نخواهند کرد.


وی احترام متقابل پیروان ادیان الهی را نسبت به یکدیگر خواستار شد و تاکید کرد: ارزش های انسانی در تمام ادیان الهی به عنوان نقاط مشترک محسوب می شود و اگر گفت‌وگو مبنای تعامل مردم قرار گیرد، زندگی مسالمت آمیز در میان جوامع اسلامی تبلور می کند.


امام جمعه بیروت در پایان خاطر نشان کرد: برخورد منطقی با اختلافات مذهبی راه را بر مبلغان افراط گرا و فتنه افروز می بندد و نمی گذارد دشمن از اختلافات مذهبی برای اهداف شوم خود حربه‌ای کارآمد به دست آورد./1321/ب902/د

ارسال نظرات