۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۷۹۵۳۲
حجت الاسلام ماندگاری:

همه زیبایی های عالم در فرهنگ اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا حرم اهل بیت(ع) و امامزادگان را پایگاه نشر فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) دانست و گفت: مکان های مقدس و زمان های مختص اهل بیت(ع) باید مورد توجه قرار گیرند.
حجت‌الاسلام محمد مهدي ماندگاري مسؤول گروه تفحص سيره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، رییس هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا یکشنبه شب در ویژه برنامه کوی معرفت در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، در پاسخ به این سؤال که چرا به اماکن مقدس رسیدگی می شود، گفت: همه زیبایی های عالم در فرهنگ اهل بیت(ع) است و خداوند آنها را معرفی کرده است، از این رو اگر انفاق، مدارا و حسن خلقی وجود دارد در فرهنگ اهل بیت(ع) است و این فرهنگ یک پایگاه دارد که مسجد حسینیه و حرم این پایگاه آن است.

 

حجت الاسلام ماندگاری حرم اهل بیت(ع) و امامزادگان را پایگاه نشر فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) دانست و افزود: مکان های مقدس و زمان های مختص اهل بیت(ع) باید مورد توجه قرار گیرد.

 

رییس هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که حرم امامزادگان باید به قطب فرهنگی مناطق تبدیل شوند، گفت: اعتقاد ما بر این است اگر مساجد، حسینیه ها و حرم ها و همچنین مناسبت های مذهبی احیا شود، معارف اهل بیت(ع) زنده می شود.

 

این کارشناس معارف اسلامی صدا و سیما ابراز کرد: هر منطقی حکم می کند آن پایگاهی که معارف اهل بیت(ع) را به ما یاد می دهد، باید نقطه عطف باشد، از این رو حرم های امامزادگان باید از تمام مکان های دیگر شاخص‌تر باشند.

 

وی با اشاره به این که لازمه نقطه عطف شدن اماکن مقدس، رسیدگی به این اماکن است، گفت: همانطور که یک بیمارستان برای برطرف کردن بیماری نیاز به مجهز شدن دارد، حرم اهل بیت(ع) نیز که دارالشفاء و دانشگاه هستند نیز باید مجهز شوند تا پاسخگوی نیاز مردم و بر طرف کننده درد مردم باشند.

 

به گفته وی، اهل بیت(ع) به واسطه علم خدادادی خود می دانستند که شیعه در عصر غیبت در غربت قرار می گیرد و نیازمند به یک پایگاه آرامش بخش، اعتقادی سیاسی و یک پشتوانه اقتصادی می شود، چرا که مردم به واسطه این اماکن خرج دین می کنند، لذا ائمه(ع) با فرزند آوری زیاد و به شهادت رسیدن آن بزرگواران، اماکن دفن شان به یک ستاره و قطب تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام ماندگاری با تأکید بر این که مردم از اماکن مقدس معرفت و شفا می گیرند، گفت: امامزادگان واسطه فیض بین زمین و آسمان هستند.

 

رییس هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که ثواب زیارت علی بن باقر(ع) مساوی با ثواب زیارت سیدالشهدا است و این بزرگوار شهید کربلای ایران است، گفت: حرم اهل بیت(ع) مکانی است که می توان در آن به صورت زبانی، قدمی و قلمی خدمت کرد تا به دید امام زمان(ع) بیاییم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات